تبدیلی قوماندان آیساف در زون غرب

قوماندان جدید نیروهای آیساف درغرب افغانستان معرفی شد.rrrr

در این مراسم که امروز در پایگاه نیروهای آیساف واقع در میدان هوایی ولایت هرات برگزار شده بود شماری از مقامات محلی هرات به همراه سفیر کشور ایتالیا و مقامات بلندرتبه نظامی آن کشور نیز اشتراک نموده بودند.

جنرال “پله گرينو” قوماندان جديد نيروهاي آيساف درغرب افغانستان گفت: افغانستان نیاز به بازسازی و امنیت دارد تا مردم به زندگی عادی خویش بر گردند.

 او گفت از زمانیکه نیروهای بین المللی به همکاری سربازان افغان در تا مین امنیت تلاش میکنند مخالفین دولت افغانستان کمترمیتوانند در مناطق مختلف این کشور مردم را مورد آزار قرار دهند .

وي گفت: نيروهاي آيساف درشش ماه آينده درصورت نياز درعمليات هاي نظامي نيروهاي افغان را ياري ميرسانند.

قوماندان جدید نيروهاي آيساف درغرب كشور گفت: نيروهاي ايتاليايي تحت چوكات آيساف پس از سال 2014 ميلادي نيز براي كمك و آموزش درافغانستان باقي خواهند ماند .

بنا به اظهارات وی درزمان انتخابات رياست جمهوري افغانستان، درصورت نياز نيروهاي آيساف براي هرگونه همكاري به نيروهاي افغان حاضر خواهند بود.

گفتنیست در جریان دو سال گذشته سربازان ایتالیایی در افغانستان از 4000 به 2900 سرباز کاهش نمودند و حالا این نیروها نقش حمایوی را به خود گرفتند.

درحالي قوماندانی نيروهاي آيساف درغرب افغانستان تبديل ميگردد كه قرار است درزمان وظيفه فرمانده جديد ، مبارزات انتخاباتي رياست افغانستان وآخرين دور انتقال مسئوليت هاي امنيتي به نيروهاي افغان دركشور تكميل گردد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top