تعهد ناتو به ادامه حمایت از نیروهای امنیتی افغان در غرب کشور

پنج تن از سفیران کشورهای آمریکا, انگلستان, ایتالیا, ترکیه و آلمان در چوکات ناتو که به ولایت هرات سفر نموده اند اعلام کردند که  کشورهای شان به تعهدات خود مبنی بر حمایت از دولت و مردم افغانستان ادامه خواهند داد.

134471727213

این هیات که متشکل از نمایندگان بلندرتبه کشورهای ناتو میباشد روز گذشته در دیدار با مقامات محلی و نظامی هرات  هدف از سفر خود را بررسی پیشرفتهای ولایات زون غرب و اعلام تعهد مجدد جامعه جهانی مبنی بر کمک به پیشرفت افغانستان اعلام کرد.

جنرال تاج محمد جاهد قوماندان قول اردوی 207 ظفر میگوید در این نشست از مقامات ناتو خواستند تا در عرصه آموزش و تجهیزات جنگی, نیروهای امنیتی افغان را حمایت نمایند.

تهیه تجهیزات تظهیر ماین, طیارات جنگی و اکمالاتی , کمک به تعلیم و تربیه ارگانهای کشفی و استخباراتی و بلندبردن ظرفیتهای شان از جمله پیشنهادات مقامات قول اردوی 207 ظفر در حوزه غرب کشور عنوان شده است.

گفته میشود در این نشست سفیران کشورهای ناتو از حمایت جامعه جهانی از دولت و نیروهای امنیتی افغان اطمینان داده و تاکید کردند که جامعه جهانی به حمایت خود از دولت و نیروهای امنیتی افغان ادامه میدهد.

آنان میگویند کشورهای ناتو در زمینه ضرفیت سازی نیروهای امنیتی افغان, بهبود حکومت داری و بازسازی همکار دولت افغانسان میباشند.

گزارش : شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top