سفیر آمریکا : موافقتنامه امنیتی باید تا دو هفته دیگر امضا شود

سفیر ایالات متحده آمریکا در افغانستان میگوید توافق نامه امنیتی میان افغانستان و آمریکا باید تا دو هفته دیگر امضا شود.cccc

“جیمز کاننگهام” سفیر کشور آمریکا در سفری که امروز به ولایت هرات داشت گفت به دلیل موجودیت عوامل سیاسی و طرح ریزی یک پلان مشخص برای حضور سربازان آمریکایی در افغانستان موافقتنامه امنیتی باید تا دو هفته دیگر به امضا برسد.

وی افزود دلیل دیگر این است که مردم آمریکا میخواهند هر چه زودتر بدانند که وضعیت آینده فرزندانشان که در افغانستان مصروف خدمت عسکری میباشند بعد از سال 2014 چگونه خواهد شد.

این در حالیست که حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان تاکید دارد که موافقتنامه امنیتی را بعد از انتخابات ریاست جمهوری که کمتر از شش ماه دیگر باقی مانده امضا خواهند کرد.

سفیر آمریکا همچنان گفت حضور سربازان آمریکایی بعد از سال 2014 در افغانستان متفاوت خواهد بود.

بنا به اظهارات وی در صورتیکه موافقتنامه امنیتی میان دو کشور امضا شود آمریکا تصمیم دارد در بخشهای آموزش نیروهای امنیتی افغان، مشاوره و بازسازی به فعالیت خود ادامه دهد.

از طرف دیگر سید فضل الله وحیدی والی هرات که در این نشست خبری حضور داشت از ایالات متحده آمریکا خواست تا ریشه طالبان و القاعده را در مرزهای خارج از افغانستان ریشه کن نمایند تا صلح پایدار در کشور تامین گردد.

وی همچنان خواست تا روند کمکهای ایالات متحده آمریکا بعد از سال 2014 در افغانستان افزایش یابد.

در حاشیه این کنفرانس سفیر ایالات متحده آمریکا در افغانستان حملات اخیر انتحار کننده گان مسلح بالای قنسولگری آمریکا در هرات را محکوم نمود و گفت این حملات هیچ تاثیری بر ادامه فعالیت شان در افغانستان نخواهد داشت.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top