شماری ازمردم ولسوالی شیندند هرات دریک گردهمایی ازعمل کرد نیروهای امنیتی افغان حمایت کردند

دهاتن از مردم درولسوالی شیندند هرات  طی یک گردهمایی ضمن اعلام حمایت از نیروهای امنیتی کشور، خواستار تقویت آنان بخاطر تامین امنیت پس از۲۰۱۴ و برگذاری انتخابات سال آینده شدند.در این گردهمایی که در مقرقوماندانی لوای دوم نیروهای قطعه خاص عملیاتی برگزار شده بود، شماری ازبزرگان قوم وشورای های محلی از مرکز و پنچ بلوک آن ولسوالی شرکت کرده بودند. این مردم درحالی به منظورحمایت ازنیروهای امنیتی افغان گرد هم آمده اند که گفته میشود: احتمال دارد با تکمیل روند خروج نیروهای خارجی، حس بی باوری مردم به نیروهای امنیتی داخلی نیز به وجود آید.

13920208000326_PhotoL

باشندگان ولسوالی شیندند هرات درحالی به منظور حمایت اازنیروهای امنیتی گردهم آمده اند که قرار است تا یک روزدیگر مسئولیت های امنیتی تمامی کشور ازنیروهای خارجی به افغانهای سپرده شود.

آنان میگویند: مردم این ولسوالی از نیروهای امنیتی حمایت می کنند وخواستار تقویت این نیروها از سوی دولت هستند.

 به گفته این مردم: در حال حاضر اوضاع امنیتی در برخی ازمناطق ولسوالی شیندند خوب نیست وانتظار میرود تا نیروهای امنیتی در برقراری امنیت با جدیت عمل کنند و از همین اکنون برای تامین امنیت پس ازسال ۲۰۱۴ و برگذاری انتخابات سال آینده، کار کنند.”

بزرگان قوم درولسوالی شیندند هرات میگویند: با نزدیک شدن زمان خروج نیروهای خارجی، مردم نیز باید از نیروهای امنیتی کشور پشتیبانی کنند و سهم خود را دراین زمینه ادا نمایند.

این در حالی است که درتازه ترین مورد نیروهای قطعه خاص عملیاتی لوای دوم طی عملیات های جداگانه چندین تن ازافراد طالبان را به قتل رسانده و چندین قریه را درآن ولسوالی ازوجود نیروهای مخالف پاکسازی نموده اند.

محمد فرید احمدی قوماندان لوای دوم قطعه خاص عملیتای درولسوالی شیندند میگوید: تامین امنیت افغانستان وظیفه ی افغان هاست و دیر یا زود نیروهای بین المللی مستقر در کشور، به کشور های خود بر می گردند و این نیروهای امنیتی افغانستان خواهند بود که در آینده مسوولیت کامل تامین امنیت کشور را به دوش می گیرند.

وی گفت: در این شرایط مردم باید حمایت خود از نیروهای امنیتی افغان بخصوص اردو وپولیس ملی و تشویق آنان بیشترنموده ، تا سبب تقویت روحیه این نیروها گردند.

مقامات امنیتی درحوزه غرب میگویند: کمیت و توانایی نیروهای اردوی ملی، پولیس ملی، پولیس محلی، واکنش سریع، نظم عامه، پولیس سرحدی، و امنیت ملی نسبت به سالهای قبل بهتر شده و اکنون این نیروها از توانایی لازم برای اجرای وظایف خود برخوردار هستند.

به گفته آنها: همین تعداد نیروهای امنیتی داخلی می توانند امنیت کشور را تامین کننند و نگرانی های امنیتی موجود را برطرف نمایند.

گزارش: آدینه قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top