شکایت مردم شیندند هرات از بی توجهی دولت مرکزی به آن ولسوالی

مردم ولسوالی شیندند هرات میگویند: افزایش نا امنی ها دراین ولسوالی باعث مسدود شدن ده ها کلینیک صحی و مکتب گردیده است آنان میگویند: دولت افغانستان به هیچ وجه درگذشته و حال به فکر تامین امنیت باشندگان ولسوالی شیندند هرات نبوده است. درهمین حال مقامهای محلی دراین ولایت میگویند: که مخالفان مسلح دراین منطقه کاملآ توان رویاروی با نیروهای امنیتی را ازدست داده اند و آنها میکوشند تا قریه جات این ولسوالی را کاملآ ازوجود مخالفان دولت پاکسازی نمایند.

اینجا بازار “زاول” مرکز ولسوالی شیندند هست، با اینکه این مردم بصورت عادی به به زندگی نورمال شان دراین بازار مصروف کار وکاسبی هستند،اما میگویند: نگرانند که هرلحظه احتمال رویداد خونینی دراین جا اتفاق بیفتد.DSC04166

درصحبتی که با شماری از باشنده گان این ولسوالی داشتیم میگویند: افزایش نا امنی ها باعث گردیده است تا ده ها کلینیک و مکتب دخترانه وپسرانه دراین ولسوالی مسدود بماند.

به گفته این مردم درحالیکه نیروهای امنیتی همواره تلاش میکنند تا امنیت را دراین منطقه تامین نمایند اما حکومت مرکزی هیچگاهی به فکر تامین امنیت دوامدار مردم ولسوالی شیندند هرات نبوده است.

درهمین حال انجینیرفرامرز سمندر سرپرست ولسوالی شیندند هرات میگوید: ̎وضعیت در ولسوالی شیندندآرام است اما طالبان تلاش برهم زدن امنیت این ولسوالی را دارند، نیروهای مشترک امنیتی افغان مجهز با همه امکانات تلاش دارند تا مناطق نا آرام این ولسوالی را تامین امنیت نمایند.

او میگوید: طالبان قدرت مقابله با نیروهای امنیتی را ازدست داده اند و با شایعه پراگنی میخواهند که روحیه مردم و نیروهای امنیتی را تضعیف نمایند.

ازسوی هم جنرال تاج محمد جاهد قوماندان قول اردوی 207 ظفر درحوزه غرب کشور: حضورطالبان دربرخی مناطق و تلاش آنها را درناامنی های ولسوالی شیندند رد نمیکند و میگوید: که افراد این گروه گاهآ به حملات جریکی دست زده و در برخی مناطق درگیری های کوتاه مدتی را انجام میدهند.

وی میگوید که : درعملیاتی که به تازه گی توسط نیروهای امنیتی درآن ولسوالی راه اندازی گردیده است، نزدیک به 60 تن از افراد طالبان کشته وزخمی شده اند.

براساس گزارش ها ولسوالی شیندند دارای ۵بلوک، ۵۶۶قریه، وبیش از ۸۵۰هزارنفوس میباشد، که دارای بزرگترین میدان هوایی، یک شفاخانه ی ۵۰بسترمرکزی و یک کلینک در هر بلوک بوده، که براثر نبود امنیت مناسب، کمتر داکتر متخصصی در این بخشها فعالیت دارد.

با این حال شماری از آگاهان امور در هرات میگویند: در صورتیکه دولت به بازسازی در ولسوالی های استراتژیک وپرنفوس بی توجه ای نشان دهد میزان نا امنی کاهش نخواهد یافت.

ولسوالی شیندند دو مرز مشترک با کشور ایران داشته وبا ولایات فراه، غور و ولسوالی های فارسی، ادرسکن و غوریان هرات همسرحد میباشد.

در حال حاضر حضور پررنگ مخالفین دولت و موجودیت سلاح در دست افراد مسلح غیر مسوول در این ولسوالی از عمده ترین چالش ها در تامین امنیت در هرات محسوب می شود.

مردم شیندند هشدار میدهند درصورت اینکه نا امنی ها همچنان ادامه داشته و مکاتب برروی دانش آموزان مسدود بماند نارضایتی جوانان اوج گرفته وبه صفوف طالبان خواهند پیوست.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top