قوماندان امنیه هرات : عملیات امید 12 در هرات موفقانه خاتمه یافت

مقامات امنیتی در ولایت هرات میگویند مرحله دوم عملیات تصفیوی” امید دوازده ” در ولایت هرات با کشته و زخمی شدن 15 طالب مسلح و دستگیری 15 تن دیگرشان خاتمه یافت.

این عملیات از ده روز به این سو جهت پاکسازی ولسوالیهای گذره ، پشتون زرغون، اوبه و چشت شریف راه اندازی شده بود که در آن سربازان پولیس ملی، اردوی ملی و کارمندان ریاست امنیت ملی اشتراک داشتند.

جنرال سید آقا ثاقب قوماندان امنیه ولایت هرات امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی به رسانه ها گفت در جریان این عملیات هشت تن از افراد طالبان کشته و هفت تن دیگرشان زخمی شدند.

وی افزود در جریان مرحله دوم عملیات “امید دوازده ” 15 تن دیگر از طالبان دستگیر شدند و سلاح و مهمات دست داشته شان به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

قوماندان امنیه ولایت هرات میگوید در این عملیات به نیروهای امنیتی افغان نیز آسیبی نرسیده است  و اکثریت قریه های ولسوالیهای گذره ،اوبه ، پشتون زرغون و چشت شریف از وجود مخالفین مسلح دولت پاکسازی گردید.

در همین حال آقای ثاقب میگوید بیش از 30 پوسته امنیتی در مناطق تصفیه شده افراز گردیده تا مخالفین متواری شده نتوانند در آن مناطق حضور یابند.

او میگوید همچنان ده تن از افراد طالبان که در این عملیات شکست خورده بودند با سلاح دست داشته خود به صفوف نیروهای امنیتی پیوستند.

گروه طالبان تا به حال در مورد این عملیات اظهار نظری نکرده اند.

مقامات امنیتی در ولایت هرات میگویند عملیات امید دوازده دربهتر شدن اوضاع امنیتی هرات موثر بوده و این خود میتواند در مرحله دوم پروسه انتقال قدرت در این ولایت تأثیر مثبت داشته باشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top