سخنگوی کماندوها در حوزه ی غرب: طالبان در ولسوالی پسابند ولایت غور شکست خورده اند

مقام های امنیتی در حوزه ی غرب از رفع تهدیدات امنیتی در ولسوالی پسابند ولایت غور که از چند روز بدینسو شاهد درگیری های شدید امنیتی بود، خبر میدهند. براساس گزارش ها طی هفته ی گذشته صدها طالب از چند جهت بالای ولسوالی پسابند ولایت غور حمله ور شدند که درنتیجه تلفات سنگینی بر هردو طرف جنگ وارد گردید.

درپی حمله ی صدها تن از افراد طالبان بالای ولسوالی پسابند ولایت غور که منجر به درگیری های شدید میان نیروهای دولتی و طالبان آغاز گردید، مقامهای محلی در آن ولایت هشدار دادند که در صورت بی توجهی دولت آن ولسوالی سقوط خواهد کرد.

اکنون مهدی قادری سخنگوی نیروهای قطعات خاص در حوزه غرب میگوید: به تازه گی یک گروپ از افراد طالبان که قصد داشتن ماینی را در یکی از پوسته های نیروهای امنیتی در ولسوالی پسابند را که بصورت تاکتیکی عقب نشینی کرده بوند، کارگذاری نمایند کشته وزخمی ساخته اند.

وی افزود: این عملیات از سوی پرسونل کندک نهم کوماندو صورت گرفته است که درنتیجه ی حمله ی کوماندویی و انفجار ماین دست ساخته خودشان به شمول ملا کاظم یکتن از قوماندانان مشهور طالبان به 7 تن از افراد تحت امرش کشته شده اند.

منبع افزود: همچنان درنتیجه ی یک درگیری دیگر شب گذشته در ولسوالی پسابند مخالفین مسلح دولت با نیروهای کوماندو 2 تن از افراد طالبان کشته و شماری نیز زخم برداشتند.

گروه طالبان تا به اکنون در این مورد ابراز نظری نکرده اند.

براساس گزارش ها در حدود 8 صد طالب هفته ی گذشته از چندین جهت بقصد تصرف ولسوالی پسابند، هجوم آوردند که درنتیجه ی درگیری با نیروهای امنیتی چندین تن از افراد طالبان و نیروهای دولتی کشته وزخمی شدند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top