گشایش هفتمین نمایشگاه تولیدات صنعتی افغانستان – ایران در هرات

هفتمین نمایشگاه تجاری و صنعتی با اشتراک صنعتگران و تاجران ایران و افغانستان در ولایت هرات راه اندازی گردید.

نمایشگاه صنایع تولیدی ایران - افغانستان

برگذارکننده گان این نمایشگاه میگویند: دراین نمایشگاه مشترک که برای سه روز به روی علاقمندان باز خواهد بود انواع محصولات و تولیدات صنعتی ایران وافغانستان به نمایش گذاشته شده است.

سعد خطیبی رئیس اتاق تجارت وصنایع ولایت هرات میگوید: این نمایشگاه به مدت ۳ روز با اشتراک تاجران و صنعتگران دو کشور ایران و افغانستان از تاریخ ۲۳ دلو الی ۲۶ دلو سال جاری در تالار مولانا جلال الدین محمد بلخی ولایت هرات بروی بازدید کننده گان بازخواهد بود.

علی رضا صدرزاده مدیر عامل شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی کشورایران وبرگذارکننده ی این نمایشگاه میگوید: که هدف اصلی برگزاری چنین نمایشگاه هایی آشنایی بیشتر صنعتگران، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان دو کشور است و این تاثیر مثبتی در بالابردن سطح کیفی و ارتقای ظرفیت محصولات تولیدی و صنعتی ایران وافغانستان خواهد داشت.

وی گفت: در این نمایشگاه 60 شرکت تولیدی از کشور ایران وافغانستان شرکت کرده اند که درقالب یکصد غرفه نمایشگاهی، محصولات خودرا دراینجا به نمایش گذاشته اند.

درهمین حال مسئولان اتاق تجارت و شماری ازتاجران هرات میگویند: با اینکه مردم این ولایت با تولیدات ایرانی آشنا هستند، راه اندازی این نمایشگاه مشترک ، اقدامی در راستای تحکیم روابط دوستی و تجارتی بین دو کشور خواهد بود.

به گفته آنها برگزاری این نمایشگاه ها سبب آشنایی مردم با محصولات و تولیدات داخلی کشور شده، وضعیت بازاریابی و فروش محصولات، بهبود و افزایش خواهد یافت و از این طریق مشکلات فراروی صنایع افغانستان برطرف می شود.

این هفتمین نمایشگاه مشترک بین ایران و افغانستان می باشد که در آن، محصولات تولیدی شرکت های مختلف تولیدی و صنعتی دو کشور همسایه در ولایت هرات به نمایش گذاشته می شود.

این نمایشگاه درحالی برگزار می شود که برخی از شرکت های تولیدی هرات، از افزایش قاچاق اقلام ایرانی به افغانستان، ابراز نگرانی میکنند.

کاهش درآمدی گمرکی، آسیب پذیری صنایع تولیدی هرات و ازدیاد فساد درمیان ماموران دولتی مرتبط با قاچاق، از جمله مواردی است که گفته می شود از سبب قاچاق اقلام ایرانی به وجود آمده است.

در مراسم گشایش این نمایشگاه صنعتی شماری ازمقامهای محلی ،دیپلوماتها وتاجران کشوران ایران ، نماینده گان مردم در پارلمان و ده ها تاجر و صنعتکار ولایت هرات شرکت نموده بودند.

گزارش: پدرام

ادیت: شعیب تنها شکران

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top