هُشدار باشندگان غور: این ولایت را از بدنه‌ای افغانستان جدا خواهیم کرد

شماری از فعالان مدنی، اعضای شورای ولایتی و باشندگان غور در یک تجمع اعتراضی به حکومت مرکزی هشدار داده اند که اگر به وضعیت این ولایت توجه جدی صورت نگیرد، آنان دست به تظاهرات گسترده و خشونت‌آمیز خواهند زد.

خواست اعتراض کننده‌گان تکمیل به موقع بند برق پوزلیچ و آسفالت سرک هرات – غور و غور – کابل می‌باشد که از چندین سال به این‌سو، به گفته‌ای آنان در حد یک وعده مانده است.

خدایار واقف رییس جامعه مدنی غور می‌گوید بارها مقام‌های بلند پایه‌ای مرکزی به این ولایت آمده و وعده دادند، اما تا اکنون هیچ یک از وعده‌های آنان عملی نشده است.

او گفت سال‌هاست که سرک هرات – غور و غور – کابل خامه می‌باشد و قرار بود طی سال‌های گذشته این سرک آسفالت گردد اما هر بار حکومت مرکزی وعده داده و هیچ‌کار عملی صورت نگرفته است.

از سوی‌هم حمیدالله متحد عضو شورای ولایتی غور می‌گوید بند برق پوزلیچ سال‌هاست که به اثر بی‌توجهی ناتکمیل مانده و در کنار آن قرار بود یک نیروگاهی چهار میگاوات برق آفتابی نیز در این ولایت ساخته شود که تا اکنون هیچ اثری از آن نیست.

آقای متحد گفت ولایت غور به مانند یک ولسوالی دور افتاده‌ای دیگر ولایت‌ها انکشاف نکرده است.

در همین‌حال اعتراض کننده‌ها هشدار می‌دهند که اگر حکومت به خواست آنان توجه نکند، آنان دست به اعتراض‌های گسترده و خشونت‌آمیز خواهند زد.

آنان با انتقاد از نمایندگان این ولایت در مجلس می‌گویند اگر به رای مردم احترام می‌گذارند باید به رسم اعتراض مجلس را ترک کنند.

ولایت غور از جمله ولایت‌های است که در سال‌های پسین کمتر توجه صورت گرفته است و موجودیت سلاح در نزد افراد مسلح غیر مسوول، این ولایت را به یکی از ولایت‌های ناامن مبدل کرده است.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top