وزیر شهرسازی‌: صلاحیتهای شعبات دوم این وزارت در ولایات افزایش میابد

وزیر شهر سازی افغانستان میگوید قرار است به منظور پیشرفت امور شهری، صلاحیتهای وظیفوی شعبات دوم این وزارت در ولایات کشور افزایش یابد.

سید سعادت منصور نادری وزیر شهر سازی کشور که امروز به هرات سفرکرده است میگوید هدف از بلندبردن صلاحیتهای ریاستهای شهر سازی در ولایات کشور پیشرفت در امور کاری و جلوگیری از سرگردانی باشنده گان ولایات در مرکز کشور میباشد.

وی افزود ولایاتی شامل این طرح میشوند که از نگاه ارتقای ظرفیت در مرحله بالا قرار دارند.

بنا به اظهارات وی در حال حاضر هرات اولین ولایتی میباشد که قرار است بخشی از صلاحیتهای وزارت شهر سازی به این ولایت انتقال یابد.

آقای نادری در بخشی از سخنانش گفت در حال حاضر کار روی هفت ماسترپلان شهری ولایات کلیدی کشور نیز جریان دارد.

او گفت در این سفر نظریات و پیشنهادات اقشار مختلف هرات را جمع آوری نموده تا مرحله تطبیق ماسترپلان جدید شهری هرات مورد بازنگری قرار گیرد.

وزیر شهر سازی کشور میگوید در جریان ۱۳ سال گذشته در برخی از ولایات افغانستان به خصوص ولایات مشرقی هیچ کاری به منظور رشد شهرسازی صورت نگرفته که این خود یکی از نگرانیهای عمده آنان محسوب میشود.

به گفته وی این مسئله باعث شده تا باشنده گان ولایات مشرقی کشور به منظور ادامه زندگی به ولایات کلیدی که در سطح زون قرار دارند رجوع نمایند و این خود مشکل آفرین شده است.

مشکلات آبرسانی در سطح ولسوالیها، ساخت و ساز تعمیرهای خود سر در اطراف بناهای تاریخی و موجودیت فساد اداری از جمله مواردی هستند که باشنده گان هرات با وزیر امور شهر سازی کشور مطرح نمودند.

این اولین سفر وزیر امور شهر سازی افغانستان بعد از تقررش در این پست به ولایت هرات میباشد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top