پایان عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان در ولایت غور

مقامات محلی در ولایت غور میگویند عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی پساوند آن ولایت با کشته و زخمی شدن 14 تن از دو طرف خاتمه یافت.

این عملیات از ده روز به این سو به مساعی مشترک سربازان اردو، پولیس و نیروهای آیساف در ولسوالی پساوند ولایت غور راه اندازی شد که تا روز گذشته ادامه داشت.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور میگوید در این عملیات چهار طالب کشته و 5 تن دیگرشان مجروح گردیدند.

وی افزود همچنان بر اثر انفجار ماینهای کنار جاده ای در ولسوالی پساوند غور یک سرباز اردوی ملی کشته و دو سرباز پولیس ملی زخمی شدند.

با این حال سمونوال دلاورشاه دلاور قوماندان امنیه ولایت غور میگوید در جریان عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان ، اکثریت قریه های مربوط به ولسوالی پساوند از وجود مخالفین دولت پاکسازی گردید.

بنا به اظهارات وی در این جریان مقداری سلاح و مهمات از نزد مخالفین دولت کشف و ضبط شد و چندین حلقه ماین که در مسیر کاروان موترهای نظامی کارگذاری شده بود از سوی سربازان اردوی ملی خنثی گردید.

در آغازین روز عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان یک بال هلیکوپتر نیروهای آیساف به دلیل آنچه مشکلات فنی خوانده شده است سقوط کرد که در نتیجه دو سرباز نیروهای آیساف مجروح گردیدند.

گروه طالبان مسولیت سقوط این هلیکوپتر را به دوش گرفته و ادعا نمودند که چندین تن از نیروهای آیساف را در این رویداد به قتل رساندند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top