کاهش بیماری ایدز “اچ آی وی” در هرات

مسوولان صحی در ولایت هرات از کاهش واقعات (اچ آی وی) یا ایدز در این ولایت خبر می دهند. این مسوولان می گویند: از ابتدای سال جاری تا اکنون بیش از 30 مورد این بیماری به ثبت رسیده است در حالیکه در سال گذشته بالاتر از 100 مورد بوده است. این مسوولان دلیل کاهش این بیماری را راه اندازی کمپاین های وسیع از سوی نهاد های مختلف و آگاهی مردم از این بیماری را عنوان می کنند.

داکتر محمد عارف شهرام مسوول بخش اچ آی وی یا ایدز و امراض مقاربتی شفاخانه حوزوی هرات میگوید: از ابتدای سال جاری تا اکنون 33 مورد واقعات مثبت اچ ای وی در این مرکز به ثبت رسیده است.Vedio(4)

به گفته ای شهرام کاهش این آمار بیشتر راه اندازی برنامه های وسیع از سوی نهاد های مختلف و آگاهی خانواده از این بیماری می باشد.

او می گوید: هنوز هم نیاز است تا برنامه های وسیع تری در این مورد راه اندازی گردد و تا اکنون خانواده های هستند به خاطر عنعنات جامعه حاضر به تداوی این بیماری نیستند.

داکتر شهرام هم مرز بودن هرات به دو کشور همسایه و افزایش مهاجرت ها ازجمله عوامل مبتلایان به مرض ایدز درهرات را عنوان می کند.

از سوی هم مبتلایان به بیماری ایدز در پیامی خطاب به جوانان می گویند: که هیچ گاه از تزریقات و تیغ های مشترک استفاده نکنند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

این در حالیست که درجریان سال گذشته بیش از ۱۱۰واقعه مثبت مرض ایدز درهرات تشخیص و ثبت گردیده بود.

مسوولان صحی می گویند:  بیشتر افرادیکه مبتلا به مواد مخدر هستند، به بیماری اچ آی وی نیز مبتلا هستند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top