کشته و زخمی شدن ده طالب و زخمی شدن قوماندان امنیه ولسوالی پسابند غور

درنتیجه عملیات نیروهای اردوی ملی در ولسوالی پسابند ولایت غور 10 تن از افراد طالبان کشته وزخمی شده اند. از سوی هم درنتیجه ی یک انفجار ماین کنار جاده ی قوماندان امنیه آن ولسوالی همراه با یکتن از سربازان اش زخمی شده است.

مقامهای محلی درولایت غور میگویند: در ادامه ی عملیات تصفیوی مشترک نیروهای امنیتی تحت نام (ضرب ظفر نمبر 32) در ولسوالی پسابند ولایت غور 4 تن از افراد طالبان کشته و شش تن دیگر زخم برداشته اند.

از سوی هم عبدالهی خطیبی سخنگوی والی غور میگوید: سمونوال عدالاحد قوماندان امنیه ولسوالی پسابند غور، روز گذشته درنتجه ی انفجار ماین همراه با یک سربازاش زخمی شده است.

وی افزود: قوماندان امنیه ولسوالی پسابند زمانیکه به استقبال قطار نیروهای کمکی امنیتی که به آن ولسوالی اعزام شده بودند، میرفته است، در مسیر راه موتر حامل اش با ماین کنارجاده برخورد کرده است و همراه با یکتن از سربازان اش به شدت زخمی شده است.

در همین حال مقامهای قول اردوی 207 ظفر میگویند: در جریان عملیات (ضرب ظفر نمبر 32) به تعداد 22 حلقه ماین زد وسایط را نیز از مسیر سرک های منتهی به آن ولسوالی کشف و خنثی کرده اند.

در خبرنامه ی که از سوی دفتر مطبوعاتی قول اردوی 207 ظفر در غرب کشور به نشر رسیده است، آمده است که دراین عملیات که از سوی قوای هوایی حمایت میشد، قریه جات (یخن بازار، چهاردیوار، نوگله، نورگ، گرم آبگ وشماری دیگرازقریه جات ولسوالی پسابند ولایت غور) از وجود مخالفان دولت پاکسازی گردیده است.

مقامهای قول اردوی 207ظفر میگویند: این عملیات به هدف پاکسازی ولسوالی پسابند از وجود مخالفین و تامین امنیت بهتر منطقه ومردم ولایت غور راه اندازی گردیده است و تا پاکسازی کامل منطقه از وجود مخالفان مسلح دولت ادامه دارد.

گروه طالبان تا به حال دراین مورد ابراز نظری نکرده اند.

ولسوالی پسابند ولایت غور از چندی بدین سو تحت حملات شدید هجومی طالبان قرار دارد، که در روزهای قبل مقامهای محلی بارها گفته بودند، که در صورت بی توجهی دولت، آن ولسوالی بدست طالبان سقوط خواهد کرد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top