آرای 277 مرکز رای دهی در هرات قرنطین شد

مسئولان کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی در هرات ازقرنطین شدن آرای 277 مرکز رای دهی دراین ولایت خبرمیدهند.4/19/2014 1:39 PM

عبدالله شیرزی رئیس کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی در هرات میگوید: تا اکنون 168 مورد شکایت دراین کمیسیون درج شده است.

وی افزود: پس ازبررسی های این شکایات، آرای 183 محل ومرکز رای دهی ولایت هرات روز پنج شنبه هفته گذشته و آرای 94 محل ومرکزی رای دهی دیگر امرروز شنبه قرنطین گردید.

بنا به اظهارات وی از جمله 94 محل ومرکز رای دهی 19 مورد ازسوی ناظرین بین الملی و 75 مورد ازسوی کمیسیون مرکزی سمع شکایات قرنطین شده است.

همچنان مسئولان کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی هرات میگویند: شکایاتی که به آن کمیسیون درج شده است همه از شهر و ولسوالی های هرات مبنی برتقلب وتخلف گسترده میباشد.

وی میگوید: شکایات زیادی وجود دارد مبنی بر پرکردن صندوقها توسط زورمندان و برخی ازمقامهای دولتی که این شکایات نیز درحال بررسی است.

به گفته شیرزی: ولسوالی های کشک کهنه، کشک رباط سنگی، شیندند و چشت شریف هرات ازجمله مناطقی است که بیشترین تقلب درآنجا توسط زورمندان صورت گرفته است.

براساس گفته های رئیس کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی ولایت هرات: بیشترین شکایاتی که تا به حال دراین کمیسیون به ثبت رسیده است مربوط به چهار نامزد پیشتاز ریاست جمهوری میباشد.

وی میگوید: شکایاتی وجود دارد که دربرخی ازمناطق دوردست حتی مخالفین دولت نیز صندوقها را به نفع یک کاندید خاص پرکرده اند.

از طرف دیگر مسولان کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی ولایت فراه میگویند که آرای 36 مرکز رای دهی در آن ولایت نیز قرنطین شده است.

آنها میگویند که آرای این مراکز به دلیل موجودیت تقلب در ولسوالیهای پرچمن، خاکسفید، پشترود و مرکز شهر فراه قرنطین شده است.

مسئولان کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی در غرب افغانستان میگویند: بررسی های آنها بصورت دقیق بالای شکایتهای درج شده جریان دارد، وآنها تلاش میکنند تا به صداقت وبیطرفی به تمامی شکایت ها بصورت عادلانه رسیده گی نمایند.

گزارش: پدرام

ادیت: شعیب

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top