آرای 308 محل رای دهی نامزدان شورای ولایتی در هرات قرنطین شده است

مسولان کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی درهرات میگویند: ازروزبرگذرای انتخابات تا به اکنون آرای 308 محل رای دهی نامزدان شورای ولایتی هرات دراین ولایت قرنطین گردیده است. به گفته آنان این آرا ازچندین ولسوالی وداخل شهرهرات به صورت قرنطین درآمده است ودرحال برسی میباشد.4/19/2014 1:39 PM

عبدالله شیرزی رئیس کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی هرات گفت: ” 123 مورد در کتگوری الف” ،”21 مورد در کتگوری ب”  و” 164 مورد دیگر بنا بر اظهارات ناظرین ملی وبین ملی” به صورت قرنطین درآمده است.

وی افزود: محلاتی که آرای آن به صورت قرنطین درآمده است ازولسوالی های زنده جان، کشک رباط سنگی، گلران،شیندند، چشت شریف، فارسی و داخل شهرهرات میباشد که به اساس شکایات رسیده قرنطین شده است.

به گفته رئیس کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی هرات: تا به حال هیچگونه آرای شورای ولایتی هرات باطل نگردیده است و ازمجموع آرای قرنطین شده 25 صندوق تا به اکنون بررسی شده است و ارزیابی بقیه آرای نیزازسوی مسئولان آن کمیسیون جریان دارد.

این مسئول کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی هرات هچنان میگوید: این کمیسیون تا به حال هیچ آرای را ابطال اعلان نکرده است و وقراراست محلات قرنطین شده مورد ارزیابی قرار گیرد و آرای پاک از ناپاک جدا گردد.

وی گفت: در صورت تثبیت شدن، آرای محلاتی که درآن تقلب صورت گرفته است، باطل اعلام خواهد شد.

بااینکه درانتخابات 16 حمل درفضای کاملآ امن درسراسرکشور برگذارگردید ولی تقلب درانتخابات یکی ازچالشهای عمده این انتخابات گفته شده است.

اینکه چقدر این تقلب گسترده بوده و به چه تعداد آرا مورد ابطال قرارمیگیرد، سوالیست که گذرزمان به آن پاسخ خواهد گفت.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top