آزادی پنج کارمند معدن سنگ مرمر ولسوالی چشت هرات

پنج تن از کارمندان معدن سنگ مرمر ولسوالی چشت هرات که چندی قبل از سوی اختطاف کننده گان مسلح ربوده شده بودند از قید آدمربایان رها گردیدند.

این افراد حدودا” یک ماه قبل از سوی افراد مسلح ناشناس از ساحه معدن سنگ مرمر ولسوالی چشت شریف ربوده شده که آدم ربایان در قبال رهایی این افراد پول دریافت نموده بودند .

در پی اختطاف این افراد هیاتی جهت گفتگو با اختطاف کننده گان مسلح در ولسوالی چشت شریف تشکیل شد که سرانجام این هیات توانست افراد ربوده شده را از قید آدم ربایان رها نماید.

حاجی عبدالکریم زاهد ولسوال چشت هرات میگوید افراد اختطاف شده در یک منطقه کوهستانی در ولسوالی چشت درقید اختطاف کننده گان قرار داشتند که سر انجام بعد از رها شدن به اعضای فامیل خود پیوستند.

وی افزود این افراد بدون هیچ قید و شرطی از اسارت اختطاف کننده گان مسلح آزاد گردیدند.

در همین حال یکتن از مسولان معدن سنگ مرمر ولسوالی چشت هرات که از اظهار اسمش خوداری کرد گفت در پی رهایی این افراد اختطاف کننده گان مسلح 5 تن دیگر از کارمندان این معدن را اختطاف نمودند که تا به حال از سرنوشت این افراد خبری در دست نیست.

بنا به اظهارات وی موضوع اختطاف در ولسوالی چشت به یک امر معمول مبدل شده و این مسله آنان را به شدت نگران ساخته است.

او از دولت میخواهد تا در این زمینه اقدام جدی و اساسی نماید.

ولسوالی چشت در 160 کیلومتری شرق شهر هرات موقعیت دارد که در این ولسوالی ده ها انجینیر افغان و خارجی در دو پروژه بزرگ زیر بنایی از جمله بند آبی سلما و معدن سنگ مرمر مصروف کار هستند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top