آماده گی برای اجرای مرحله سوم انتقال مسئولیت در زون غرب

مقامات امنیتی  در غرب افغانستان می گویند، در مرحله سوم انتقال مسولیتهای امنیتی، ولایات غربی افغانستان از لحاظ امنیتی و اقتصادی آماده گی لازم انتقال را دارا هستند.

عبدالروف احمدی سخنگوی قوماندان زون ساحوی پولیس در غرب افغانستان میگوید انتقال مسئولیتهای امنیتی از نیروهای خارجی در مرحله اول و دوم  نشان داد که هرات بعد از واگذاری مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان؛ شاهد رشد اقتصادی و امنیتی خوب بوده است.

وی افزود از زمان آغاز آماده گی های دولت افغانستان برای اجرا مرحله اول انتقال مسئولیت های امنیتی تاکنون؛ بیش از500 ملیون دالر امریکایی در بخش های زیربنایی و پروژه های انکشافی در هرات سرمایه گذاری گردیده است.

بنا به اظهارات وی با وجود اینکه در ابتدای مرحله اول ودوم انتقال مسئولیت های امنیتی، شماری از ولسوالی های شمالی و شرقی هرات نا امن بود اما اکنون بعد از اجرای چندین عملیات تصفیوی این ولایت از لحاظ امنیتی و اقتصادی رشد بسزایی داشته است.

آقای احمدی میگوید بعد ازاجرای مرحله اول ودوم انتقال مسولیتهای امنیتی در هرات تاکنون بیش از 600 تن ازمخالفین مسلح دولت که درشماری از ولسوالی های هرات بر علیه دولت فعالیت داشتند به پروسه صلح پیوسته و ده ها پوسته امنیتی در این ولسوالی ها افراز گردیده است.

به گفته مقامات امنیتی در حوزه غرب کشور، هم اکنون با وجود اینکه شمار سربازان پولیس در این حوزه به حد مطلوب نرسیده و نیاز به تجهیزات لازم دارند، اما این نیروها توانایی لازم تامین امنیت شهر و  ولسوالی های این ولایات را دارا میباشند.

گفتنی است سه ولسوالی شیندند – چشت شریف و اوبه هرات شامل مرحله سوم انتقال مسئولیت های امنیتی در هرات میباشد و قراراست مسئولیت تامین امنیت این سه ولسوالی به نیروهای افغان سپرده شود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top