ادعای کشتن یک جوان 19 ساله از سوی سربازان خارجی در هرات

مسولان ریاست شورای ولایتی هرات میگویند شب پنجشنبه سربازان خارجی در ولسوالی شیندند هرات وارد یک منزل مسکونی شده و یک جوان 19 ساله آن منزل را به قتل رساندند.

گفته میشود این حادثه در قسمت شرقی قریه پرمکان ولسوالی شیندند هرات زمانی صورت گرفت که شماری از سربازان خارجی بدون هماهنگی با نیروهای امنیتی افغان وارد منزل مسکونی یکتن از ساکنین آن محل شدند وبه تلاشی آن خانه پرداختند.

تورمحمد ظریفی یکتن از نماینده گان مردم شیندند در شورای ولایتی هرات میگوید در این عملیات سربازان خارجی ساکنین آن منزل را مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس یک جوان نوزده ساله آن خانه را به ضربات “برچه ” تفنگ به قتل رساندند.

وی تاکید میکند که این عملیات به صورت خودسرانه صورت گرفته و نیروهای امنیتی افغان در جریان گذاشته نشدند.

پولیس هرات میگوید تحقیقات را در این زمینه  آغاز نموده است.

چند روز قبل نیز نیروهای خارجی در جریان یک عملیات شبانه دو تن از باشنده گان شهر هرات را بازداشت و با خود بردند .

در پی وقوع این حادثه ده ها تن از باشنده گان این محل به دولت هشدار دادند در صورتیکه این افراد که گفته میشود بی گناه دستگیر شدند آزاد نگردند دست به تظاهرات خواهند زد.

همچنان در جریان ده روز اخیر امیر صاحب یکتن  قوماندانان پولیس محلی در ولسوالی شیندند هرات از سوی نیروهای خارجی اسیر گردید که واکنش تند ساکنین آن محل را بر انگیخت.

علملیات شبانه نیروهای خارجی در افغانستان یکی از چالشهای عمده محسوب میشود، چنانچه این عمل تا کنون چندین بار از سوی رئیس جمهور کرزی محکوم گردیده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top