افزایش 15 درصدی عواید آمریت بیمه ملی افغان درهرات

مسولان آمریت بیمه ملی افغان در هرات میگویند عواید سه ربع اول سال روان این اداره نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش را نشان میدهد.

فضل احمد امیری آمر بیمه ملی افغان در هرات میگوید بلند رفتن سطح آگاهی مردم نسبت به بیمه وسایط شان، یکی از عوامل عمده بلند رفتن عواید این اداره در سال جاری میباشد.

وی افزود آمریت بیمه ملی افغان در هرات در جریان سال روان، مجموعا” 14 میلیون و 848 هزار و 920 افغانی عواید داشته که این خود نسبت به سال گذشته 3 میلیون و 97 هزار و 370 افغانی افزایش داشته است.

آقای امیری همچنان گفت در طی سه ربع اول سال جاری یک میلیون 350 هزار افغانی در قسمت جبران خساره برای کسانی که حوادث ترافیکی نمودند از سوی آمریت بیمه ملی افغان پرداخت شده است.

ایجاد دو صنف جواز راننده گی در قوماندانی زون 606 انصار و مدیریت ترافیک هرات و همچنان تدویر چندین دوره کورسهای آموزشی جهت بلند بردن سطح آگاهی مردم از کلتور بیمه از جمله فعالیتهای این اداره در جریان سال جاری عنوان شده است.

در همین حال سمونمل غلام دستگیر همایون آمر دفتر مدیریت ترافیک هرات میگوید به اساس هدایت وزارت امور داخله ، در سال 1385 آمریت بیمه ملی افغان در چوکات مدیریت ترافیک هرات ایجاد شد که این خود سهولتهای زیادی را در عرصه کاری آنها بوجود آورده است.

وی افزود زمانیکه مالک عراده حادثه میکند، توسط تیم آمریت حادثات ترافیک محل حادثه مورد بررسی قرار میگیرد و سپس ذریعه  مکتوب، موضوع به مدیریت بیمه ملی افغان انقال میابد و سپس برای فرد ثالث از سوی آن اداره جبران خساره پرداخت میشود.

مسولان آمریت بمیه ملی افغان در هرات میگویند قرار است در سال جدید هجری شمسی کمپاین آگاهی دهی بیمه صحت را برای محصلین پوهنتون و متعلمین مکاتب هرات به شکل سیستماتیک و متداوم تطبیق نمایند .

ولایت هرات که  از جمله ولایات  اقتصادی درجه اول کشور به شمار میرود 80 درصد باشنده گان آن از قوانین بیمه آگاهی ندارند.

آگاهان امور به این باورند که انکشاف و ترویج فرهنگ بیمه در کشور نیاز به تبلیغات گسترده دارد و این اداره میتواند این فرهنگ را  از طریق رسانه ها نهادینه بسازد.

 

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top