بازداشت ده اختطاف کننده و چهار طالب مسلح در ولایت هرات

در جریان دو عملیات جداگانه پولیس هرات ده تن به اتهام اختطاف از مربوطات این ولایت بازداشت شدند.

مقامات پولیس هرات میگویند این افراد متهم به اختطاف و گروه های وابسته به مخالفین دولت میباشند که در جریان 24 ساعت گذشته از نواحی پنجم، ششم، هشتم و ساحات ولسوالی انجیل دستگیر شدند.

مل پاسوال سیدآقا ثاقب قوماندان امنیه ولایت هرات امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت این گروه ده نفری اختطاف کننده گان که باشنده گان ولسوالیهای کشک رباط سنگی و غوریان هرات میباشند در چندین قضیه اختطاف متهم هستند.

وی افزود این افراد چندی قبل استاد زرمتی یکتن از سرمایه داران هرات را اختطاف نموده و در قبال رهایی وی از فامیلش پول گرفته بودند.

آقای ثاقب گفت چند تن از افراد دستگیر شده در جریان تحقیقات به جرم خود نیز اعتراف نموده اند.

بر بنیاد یک خبر دیگر از همین منبع در جریان یک عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان و خارجی در نقطقه سفری بین ولسوالیهای چشت هرات و تولک غور 4 تن از مخالفین مسلح دولت با 12 میل سلاح و یک مقدار مهمات انفجاریه دستگیر شدند.

قوماندان امنیه ولایت هرات میگوید در این عملیات بیش از 50 کیلوگرام مواد انفجاریه، 5 عراده موترسایکل، یک میل ماشیندار PK، پنج میل تفنگ شکاری ، 2 میل تفنگ دهن پر، 2 پایه دوربین، 200 فیر مرمی مختلف النوع، 6 عدد سرگلوله و مقداری مهمات دیگر به دست آمده است.

گفته میشود در این عملیات نیروهای ویژه آیساف به همراه قطعه واکنش سریع اشتراک داشتند .

مقامات امنیتی میگویند در این عملیات به دو طرف آسیبی نرسید و منطقه از وجود مخالفین دولت پاکسازی گردید.

ولسوالیهای چشت هرات و تولک ولایت غور از جمله مناطقی محسوب میشوند که قوماندانان مسلح غیر مسول در این مناطق حضور دارند .

در سفر اخیر وزیر امور داخله کشور به ولایات غربی افغانستان پدیده اختطاف در هرات و موجودیت افراد مسلح غیر مسول در ولایت غور از جمله نگرانی های عمده وی در این حوزه عنوان گردیده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top