بازداشت ده تن به اتهام حملات تروریستی و سرقتهای مسلحانه در هرات

پولیس هرات در جریان دو عملیات جداگانه ده تن را به اتهام حملات تروریستی و سرقتهای مسلحانه از مربوطات ولسوالیهای شیندند و غوریان بازداشت نمود.

سه تن این افراد کسانی هستند که چندی قبل در ترور کشمیر خان افسر قوماندانی امنیه ولسوالی شیندند هرات دست داشتند.

جنرال عبدالحمید حمیدی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت هرات میگوید از نزد این افراد یک میل ماشیندار پیکا، یک میل تفنگچه تی تی ، دو میل تفنگچه میکاروف، چهار عراده موتر سایکل، یک عراده موتر کرولا و دو جوره دریشی نظامی و یک مقدار مهمات کشف و به دست آمده است.

وی افزود تحقیقات انجام شده نشان میدهد که این افراد قصد داشتند یک سری حملات تروریستی دیگر را در ولسوالی شیندند هرات سازماندهی کنند.

همچنان در یک عملیات دیگر پولیس هرات توانست سه تن را به اتهام قتل آمر ضد تروریزم قوماندانی امنیه ولسوالی غوریان گرفتار نماید.

عبدالروف احمدی سخنگوی قوماندان زون ساحوی پولیس در غرب افغانستان میگوید سرگروپ این افراد عبدالجبار نام داشته و باشنده قریه غیسان ولسوالی غوریان می باشد.

گفته میشود عبدالجبار که لباس نظامی پولیس را نیز به تن داشت با یک میل سلاح کلاشینکوف دستگیر شد که بعد از تلاشی منزلش مقدار 380  فیر مرمی مختلف النوع و دوجوره لباس پولیس ملی، به دست آمد و دو تن دیگر که گفته می شود با وی همدست بوده اند، دستگیر شده اند.

از طرف دیگر پولیس هرات در جریان یک درگیری مسلحانه چهار تن را به اتهام سرقت وسایط نقلیه گرفتار نمود.

به اساس اعلامیه منتشر شده از جانب دفتر قوماندانی امنیه ولایت هرات این افراد موتر سراچه عصمت الله نام را با مبلغ هشت هزار افغانی و یک سیت موبایل شب گذشته از منطقه دوراهی شیندند به سرقت برده و به صوب ولسوالی فرسی در حرکت شده بودند.

پولیس هرات میگوید در جریان ماه جاری میزان جرایم جنایی در هرات کاهش یافته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top