بدرفتاری یکتن ازمسئولان ستاد مبارزات انتخاباتی زلمی رسول با خبرنگاران درولایت هرات

خبرنگاران در ولایت هرات  بد رفتاری وزندانی ساختن یکتن از خبرنگاران از سوی اعضای ستاد دفتر مرکزی داکتر زلمی رسول نامزد انتخاب ریاست جمهوری را در ولایت  هرات محکوم نموده اند. درهمین حال ویب سایت رسمی زلمی رسول ضمن عذرخواهی ازجامعه خبرنگاری اعلامیه خبری را مبنی بر به تعلیق درآوردن مسئول انتخاباتی اش درهرات به نشررسانیده است.خبرنگاران

شمار ی از نهاد های خبرنگاری هرات عصر امروز در یک نشست خبری  تاکید نمودند که یکتن از خبرنگاران سرشناس ولایت هرات صبح امروز در اثنای تهیه مصاحبه با یکتن از مسولان ستاد انتخاباتی داکتر زلمی رسول در هرات از سوی انان مورد توهین قرار گرفته وبیشتر از یک ساعت تحت نظارت قرارگرفته است.

بگفته مسولان این نهاد ها: بر خورد اعضای ستاد انتخاباتی زلمی رسول در هرات یک خشونت دانسته شده وآنها خواهان پی گیری این قضیه از سوی کمیسیون شکایات ونهاد های خبرنگاری شدند.

گفته میشود: برخی افراد در مرکز کشور از این خبرنگاران خواسته بودند، که آنرا رسانه ای نسازند.

 بااین حال مسولان ستاد انتخاباتی داکتر زلمی رسول در ولایت هرات  این قضیه را یک سوء تفاهم خوانده وتاکید دارند، که این موضوع با معذرت خواهی آنان خاتمه یافته است.

ازسوی هم درصفحه ویب سایت رسمی داکتر زلمی رسول نامزد ریاست جمهوری کشور، با نشرعلامیه ی ازبه تعلیق درآمدن وظیفه محمد داود نورزی مسئول ستاد انتخاباتی مرکزی اش درولایت هرات خبرداده شده است.

 بااین حال نهاد های خبرنگاری هرات خشونت های اخیر علیه خبرنگاران افغانستان را محکوم نموده واز دولت ونهاد های مسول خواهان برخورد جدی با عاملان این خشونت ها هستند.

 آنان با نگرانی از این خشونت ها تاکید دارند که با نزدیک شدن انتخابات خشونت ها در برابر خبرنگاران روزتاروز افزایش می یابد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top