تأکید بر آتش بس در روز دوازدهم ختم رسول الله

علما در حوزه غرب افغانستان از تمامی جناح های درگیر در کشور خواستند تا در روز دوازدهم ختم رسول الله (ص) از جنگ و خونریزی دست کشیده و اعلان آتش بس نمایند.

شورای علمای حوزه غرب افغانستان از تمامی مردم خواسته است تا از برکات معنوی این روز بزرگ استفاده مطلوب نمایند.

میر فاروق حسینی سخنگویی نهادهای اهل سنت ویکتن از علمای هرات از تمامی گروه های درگیر در افغانستان تقاضا نمود تا در این روز مبارک از جنگ و خونریزی دست کشیده وبایکدیگر متحد شوند.

وی افزود :هدف این است که تمامی مسلمانان افغانستان بتوانند از ویژه گی ها و برکات این روز مستفید شوند و صلح پایدار در کشور رونما گردد.

شورای علمای در حوزه غرب کشور از تمامی ارگانهای امنیتی در این حوزه تقاضا نمودند که با اتخاذ تدابیر لازم جلو اعمال غیر اسلامی را بگیرند.

از سوی دیگر سید آقاثاقب قوماندان امنیه هرات میگوید تدابیر امنیتی بخاطر هرگونه اخلال امنیت دراین روزمبارک گرفته شده است.

همچنان مولوی عبدالقیوم یک تن دیگر از علمای هرات از تمامی رسانه های صوتی ، تصویری و چاپی در افغانستان خواست تا به برکت روز دوازدهم ختم رسول الله (ص) از نشر و پخش برنامه های غیر اسلامی خودداری ورزند.

وی از دست اندر کاران رسا نه ها در افغانستان خواست تا نشرات خود را به مسائل مربوط به شخصیت پیامبر اسلام ( ص) و مسائل دینی اختصاص دهند.

علمای هرات همچنان از مردم مسلمان افغانستان درخواست نمودند تا با برگزاری ختم قرآن عظیم الشان از این روز گرامیداشت به عمل آورند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top