تلفات غیر نظامیان در حمله هوایی نیروهای خارجی در بادغیس

شماری از باشنده گان ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس مدعی هستند که در جریان حملات هوایی نیروهای خارجی در آن ولسوالی 20 تن از غیر نظامیان کشته و زخمی شدند.

گفته میشود این حادثه عصر دیروز در منطقه “جوی خواجه” ولسوالی بالامرغاب بادغیس صورت گرفته است که دست کم 5 تن از غیرنظامیان کشته و 15 تن دیگرشان زخم برداشتند.

مولوی اسحق یکتن از بزرگان ولسوالی بالامرغاب بادغیس میگوید این حادثه بعد از آن صورت گرفت که یک موتر گزمه سربازان خارجی با یک ماین کارگذاری شده در کنار سرک برخورد نمود.

وی افزود در پی بروز این حادثه طیاره های نیروهای خارجی، منطقه را تحت بمباردمان قرار دادند که در نتیجه منجر به کشته و زخمی شدن 20 تن از اهالی منطقه گردید.

در همین حال عبدالغنی صابر معاون والی بادغیس حمله هوایی نیروهای خارجی را در ولسوالی بالامرغاب آن ولایت تاید میکند اما از آمار تلفات این رویداد اظهار بی خبری نمود.

وی افزود هیاتی جهت بررسی این قضیه به منطقه اعزام شده و نتیجه بعد از ختم تحقیقات روشن خواهد شد.

از طرف دیگر قاری یوسف احمدی سخنگوی گروه طالبان میگوید در این رویداد 25 تن از غیر نظامیان کشته شدند و چندین تن دیگرشان زخم برداشتند.

او میگوید در منطقه ای که این حادثه صورت گرفته است گروه طالبان حضور نداشتند.

نیروهای ناتو در افغانستان تا کنون در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

کشته شدن غیر نظامیان در جریان عملیات نیروهای خارجی یکی از چالشهای عمده امنیتی در کشور محسوب میشود که این خود تا کنون چندین بار خشم رئیس جمهور حامد کرزی را بر انگیخته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top