حمله بالای کنسولگری هندوستان درهرات با کشته شدن مهاجمین خاتمه یافت

صبح امروز مهاجمان انتحاری بالای ساختمان کنسولگری هندوسان که در مرکز شهر هرات قرار دارد حمله کردند که در نتیجه درگیری چندین ساعته، با کشته شدن هر چهار مهاجم ، درگیری پایان یافت. این رویداد حوالی ساعت 3:00 صبح امروز آغاز و مهاجمان که دارای مهمات زیادی از جمله جلیقه های انتحاری بودند، وارد یک خانه نشیمن افراد ملکی شدند که در جوار کنسلوگری هند قرار داشت. مقام ها می گوید که این درگیری هیچ تلفاتی در پی نداشته است اما داکتران در شفاخانه ای هرات شمار زخمی شده گان سربازان را 5 تن اعلام کرده اند.

یک گروه از مهاجمان انتحاری ساعت 3:00 بامداد امروز جمعه به کنسولگری هند در شهر هرات حمله کرده اند.

تاج محمد جاهد قومندان نیروهای اردوی ملی در غرب کشور می گوید: 4 تن از مهاجمان انتحاری همراه با مواد انفجاری خود وارد ساختمان مسکونی شده اند،که از همان زمان درگیری بین آنان و نیروهای افغان آغاز گردید.

آقای جاهد می گوید: این درگیری هیچ تلفاتی در پی نداشته و هنوز هم مشخص نشده است، که این مهاجمان مربوط به کدام کشور بوده اند.

با این حال امیت کمار مشیرا جنرال کنسول هندوستان در ولایت هرات از عملکرد به موقع نیروهای افغان تقدیر کرده و می گوید: که به افراد آنان هیچ آسیب نرسیده است.

“ما بسیار خوشحال هستیم که نیروهای افغان به زود ترین فرصUntitled_0011ت درگیری را مهار کردند و به نیروهای و کارمندان ما هیچ آسیب نرسیده است و هم اکنون وضعیت تحت کنترول نیروهای افغان است.”

اما داکتران در شفاخانه ای هرات شمار زخمی شده گان این رویداد را 5 سرباز پولیس اعلان کرده اند که وضعیت یک تن از زخمی شده گان وخیم می باشد.

ازسوی دیگر شاهدان عینی عینی میگویند: حوالی ساعت 3:00 صبح امروز درابتدا صدای چندین انفجار درشهرشنیده شده است و سپس سه فرده انتحارکننده به یکی ازخانه های جنب کنسولگری هندوستان هجوم آورده اند.

در همین حال باشنده گان محل ازمقامهای دولتی میخواهند تا هرچه زود تر دفترکنسولگری کشورهندوستان را از این محل به یک جای دیگر انتقال دهد.

این مردم میگویند: بارها کنسولگری کشورهندوستان باتهدیدات امنیتی روبرو بوده است وآنها ازمسئولین خواسته اند تا برای دفترسیاسی کشورهندوستان یک جای دیگررا انتخاب نماید، اما مسئولین درمورد هیچگونه توجهی نکرده اند.

ازسوی دیگراصیل الدین جامی معاون والی هرات میگوید: درروزهای آینده برای انتقال این کنسولگری اقدامات جدی خواهند نمود.

حالی این رویداد صورت می گیرد که چند روز پیش کنسول هندوستان همراه با مقام ها محلی به خاطر تکمیل پروژه بند سلما که از سوی کشور هندستان اعمار میگردد، به ولسوالی چشت سفر داشتند و به گفته ای مقام های هندی قرار است این بند الی اخیر سال میلادی تکمیل گردد.

گفته های وجود دارد که گویا شماری از کشور ها همسایه در ناتکمیل ماندن این پروژه دست دارنند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top