رئيس معارف هرات: درتوزيع بورسيه هاي تحصيلي ازسوي مركزبي عدالتي صورت ميگيرد

مسئولین معارف ولایت هرات از بی عدالتی دولت مركزي در توزیع و اختصاص بورسیه های تحصیلی به متعلمین ولایت هرات انتقاد ميكنند.آنان ميگويند: تعداد بورسیه هایی که سالانه برای دانش آموزان ولایت هرات در نظر گرفته میشود، متناسب با نفوس این ولایت نبوده و در این قسمت میبایست مسئولین مرکز توجه بیشتری از خود نشان دهند.در همین حال شماری از فرهنگیان ولایت هرات، وزارت تحصیلات عالی را به تبعیض در امر اختصاص بورسیه ها متهم میکنند.

بصیراحمد آروین طاهری رئیس معارف ولایت هرات ميگويد: از سوی مسئولین مرکز در امر توزیع بورسیه های تحصیلی به ولايت هرات به نحوی بی عدالتی صورت ميگيرد.

وی گفت: در سال گذشته ی تعلیمی، بیش از یازده هزار دانش آموز از ولایت هرات فارغ شدند و 6 بورسيه تحصيلي ازسوي مركزبراي اين ولايت اختصاص يافته كه اين بسيارناچيزاست وكفاف اين تعداد فارغ التحصیلان را نميكند.

رئيس معارف هرات همچنان افزود: این وظیفه ی نمایندگان مردم ولایت هرات در پارلمان میباشد تا این مشکلات را در پایتخت پیگیری نمایند.

در همین حال شماری از فرهنگیان هرات از نحوه اختصاص بورسیه ها برای دانش آموزان ولایت هرات ابراز نارضایتی میکنند.

آنان ازمقامات  وزارت معارف كشورميخواهند تا سهميه بورسيه ولايت هرات را كه سالانه تعداد زيادي دانش آموز را سند فراغت  ميدهد، عادلانه توزيع نمايند.

هرچند تلاش نموديم تا ديدگاه مقامات وزارتهاي معارف و تحصيلات عالي كشوررا دراين ضمينه داشته باشيم، با تلاشهاي زياد موفق به اين كارنگرديديم.

این اعتراضات در حالی صورت میگیرد که وزیر تحصیلات عالی کشور در سفر اخیر خود به هرات، گفته بود: نحوه ی توزیع بورسیه ها به ولایات به طور شفاف بوده و هیچگونه تبعیض و یا بی عدالتی در این امر صورت نگرفته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top