مردم فرسي: دولت به مسائل امنيتي اين ولسوالي توجهي ندارد

ده ها تن از مردم ولسوالی فرسی ولایت هرات در یک تجمع اعتراضی میگویند: دولت توجهی به مسائل امنیتی فرسی نداشته و تا کنون اقدام جدی را برای آوردن آرامش به آن ولسوالی انجام نداده است.آنان از دولت مرکزی میخواهند تا در صورت عدم توانایی تامین امنیت، مسئولیت آن منطقه را به خودشان واگذارد. در همین حال مقامهای محلی هرات از ایجاد قطعه ی پلیس محلی در ولسوالی فرسی در آینده ی نزدیک خبر میدهند.

این افراد با تجمع در منطقه ی درب قندهار شهر هرات از دولت خواستار شدند تا جلو نا امنیهای اخیر ولسوالی فرسی که از سوی مخالفین مسلح دولت انجام ميگردد ، را گرفته وامنيت را درآن ولسوالي حاكمم گرداند.

آنان میگویند: در حال حاضر تنها 20 نیروی پلیس در ولسوالی فرسی موجود است که این کفاف جمعیت چند هزار نفری آنجا را نمیکند.

مردم معترض بزرگترين مشكل را درحال حاضر درولسوالي فرسي نبود امنيت عنوان ميكنند.

در همین حال محی الدین نوری سخنگوی والی هرات گفت: دولت محلی ولایت هرات طی دو سال گذشته در راستای بهبود بخشیدن به وضعیت زندگی مردم فرسی تلاشهای زیادی انجام داده است.

به گفته ی وی برنامه هایی بر روی میز کار والی هرات است تا در نزدیکی ها نظم در امنیت تمامی ولسوالی های هرات ایجاد شود.

این اعتراضات درحالي صورت ميگيرد كه روزگذشته براثرانفجاريك ماين كارگذاري شده درولسوالي فارسي 9 سرباز پوليس ملي بشمول قوماندان امنيه آن ولسوالي كشته وزخمي شده اند. اين حادثه حوالي ظهرروزپنجشنبه زمانيكه موترحامل قوماندان امنيه فارسي درحال گشت زني بود صورت گرفته است.

كه درنتيجه اين حادثه كه طالبان مسئوليت آنرا به دوش گرفتند 2 تن ازسربازن پوليس ملي كشته و7 تن ديگربه شمول قوماندان امنيه آن ولسوالي زخمي شده اند.

عبدالحميد حميدي آمرامنيت قومانداني امنيه ولايت هرات: وضعيت صحي قوماندان امنيه ولسوالي فارسي نسبتآ خوب توصيف كرده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top