وزیرخارجه ایتالیا: ۹۲ میلیون یورو برای ۲ پروژه زیر بنایی هرات کمک می کنیم

وزیر خارجه ایتالیا در سفر امروز اش به ولایت هرات از اختصاص ۹۲ میلیون یورو به منظور اعمار فاز چهارم خط آهن هرات- خواف و اسفالت سرک هرات – چشت خبر داد.

ax

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات لحظاتی پس از ملاقات آقای پائولو جنتیلونی با محمد آصف رحیمی والی هرات به رادیو کلید گفت: در این دیدار وزیر خارجه ایتالیا از ادامه همکاری های کشورش به افغانستان به ویژه به ولایت هرات خبر داد.

وی علاوه داشتْ، بر بنیاد این وعده جدید، ایتالیا ۹۲ میلیون یورو برای اعمار بخش چهارم خط آهن هرات – خواف و اسفالت سرک هرات – چشت کمک مالی خواهد نمود.

خط آهن هرات- خواف که از چند سال بدینسو در دست احداث است، به دلیل نبود بودجه و منابع مالی کافی، کار آن به کندی پیش میرفت، ولی با اختصاص بودجه جدید از سوی کشور ایتالیا، این پروژه زیربنایی، تکمیل و برای نخستین بار افغانستان به خطوط راه آهن اروپا وصل خواهد شد.

همچنین مسیر شهر هرات تا ولسوالی چشت که حدود ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد نیز، به کمک مالی ایتالیا اسفالت و مشکلات ترانسپورتی باشنده گان سه ولسوالی مرفوع می شود.

گفتنیست وزیر خارجه کشور ایتالیا در این سفر، با نیروهای نظامی کشورش در پایگاه آیساف واقع در میدان هوایی هرات نیز دیدن نمود و بر افزایش همکاری هایشان با نیروهای امنیتی افغان در این ولایت تاکید ورزید.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top