کشته و زخمی شدن هشت پولیس ملی در ولایت بادغیس

مقامات در ولایت بادغیس میگویند بر اثر انفجار یک ماین کنار جاده ای در آن ولایت چهار تن از منسوبان پولیس ملی کشته و چهار تن دیگرشان زخمی شدند.

این حادثه ساعت 6 شام دیروز در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس در حالی صورت گرفت که موتر حامل نورالدین خان قوماندان تولی قوماندانی ولسوالی بالامرغاب بادغیس با ماین کارگذاری شده در کنار جاده برخورد نمود.

یک مقام بلندرتبه دولتی در ولایت بادغیس که از اظهار اسمش خوداری کرد گفت در این حادثه چهار تن از منسوبان پولیس به شمول قوماندان نورالدین کشته و چهار تن دیگرشان مجروح گردیدند.

بنا به اظهارات منبع وضعیت صحی دو تن از سربازان وخیم است و در حال حاضر تحت مداوا قرار دارند.

از طرف دیگر قاری یوسف احمدی سخنگوی گروه طالبان مسولیت این حادثه را به عهده گرفته است.

در جریان یکهفته اخیر دست کم 15 تن از سربازان پولیس و اردوی ملی در ولایات بادغیس، فراه و هرات کشته شدند که این خود نگرانی شدید ارگانهای امنیتی را برانگیخته است.

تنها ده تن از سربازان اردو و پولیس ملی در جریان هفته جاری بر اثر انفجار ماینهای کنار جاده ای در ولایت بادغیس کشته شدند.

باشنده گان اکثریت ولسوالیهای ولایات فراه و بادغیس در غرب افغانستان میگویند کارگذاری ماینهای کنارجاده ای از سوی طالبان افزایش یافته و این موضوع آنان را به شدت نگران ساخته است.

آنان میگویند این مسئله باعث شده تا مردم نتوانند به راحتی از یک ولسوالی به ولسوالی دیگر سفر نمایند.

با وصف اینکه سالانه صدها میلیون دالر از سوی جامعه جهانی در عرصه نظامی در افغانستان به مصرف میرسد اما تا کنون دولت افغانستان و نیروهای ناتو موفق به دفع ماینهای کارگذاری شده در کنار جاده نگردیدند.

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top