راه اندازی سیستم الکترونیکی درخواست ویزای کشور ایران در هرات

بخش کنسولی کشور ایران در هرات اعلام کرد که ویب سایت الکترونیکی درخواست ویزا در هرات فعال شده تا باشنده گان حوزه غرب افغانستان به صورت آسان و از راه دور قادر به درخواست صدور ویزا باشند. مسئولان کنسولگری ایران دهرات میگویند: هیچ نوع محدودیتی در صدور ویزای ایران برای اتباع افغانستان وجود ندارد و درخواست ویزا برای متقاضیان که پیش از این به چند ماه می رسید، اکنون ازبین رفته است.

مقامهای کنسولگوری ایران درهرات از فعال شدن سامانه الکترونیکی برای دریافت درخواست‎های صدور ویزا با هدف ایجاد تسهیلات تازه برای اتباع افغانستان خبر داده میگویند: ازروز شنبه هفته آینده صدور ویزا با بهره‌ گیری از سیستم الکترونیکی انجام می‌شود. شاهرخی

مهدی شاهرخی معاون سرکنسولگری کشورایران درهرات گفت: پیش از این صف‌های طولانی در طول روز در مقابل کنسولگری ایران درهرات ایجاد می‌شد، که با شرایط جدید شاهد صف مقابل کنسولگری نخواهیم بود و متقاضیان پس از درخواست از طریق سامانه الکترونیکی در تاریخ و ساعت مشخص باید برای دریافت ویزا به کنسولگری ایران در هرات مراجعه کنند.

وی حذف سودجویان و واسطه گری را که هزینه های زیادی نیز به متقاضایان تحمیل می کرد از دیگر دست آوردهای اقدام اخیر کنسولگری کشور ایران در هرات دانسته گفت: با شیوه جدید اکنون متقاضیان در چند ولایت اطراف هرات در منازل و محل‌هایی که به اینترنت دسترسی دارند، با ثبت اینترنتی درخواست ویزا و دریافت نوبت در تاریخ و ساعت مقرر که سیستم به آنها خواهد داد به کنسولگری مراجعه و حداکثر پس از دو روز از تحویل مدارک، ویزای خود را دریافت خواهند کرد.

معاون کنسولگری ایران درهرات همچنان افزایش توزیع ویزا و همچنین به حداقل رساندن بروکراسی را به منظور تسریع در صدور ویزا، از دیگر اقدامات این کنسولگری برای ارئه خدمات به مردم افغانستان عنوان کرد.

به گفته او: با توجه به شرایط دشوار سفر در داخل افغانستان، پیش از این بسیاری از متقاضیان که از ولایات اطراف برای دریافت ویزا به هرات مراجعه می کردند، با چند روز انتظار بخشی از اقدامات را برای دریافت ویزا انجام دهند و سپس با مراجعه به محل سکونت خود در انتظار صدور نهایی ویزا می‌ماندند، که این امر درآینده باعث سهولت اخذ ویزا برای باشنده گان حوزه غرب کشور خواهد گردید.

مسئولان کنسولگری ایران میگویند: قراراست با راه اندازی سیستم الکترونیکی جدید درهرات توزیع ویزا برای متقاضیان تا بیشتر از صد در صد در سال آینده افزایش یابد.

گفته میشود درحال حاضرروزانه کنسولگری ایران درهرات بیشتر از 250 قطعه ویزا برای شهروندان حوزه غرب توزیع مینماید.

در گذشته به دلیل این که درخواست‌های زیادی برای صدور ویزا از سوی شهروندان افغانستان وجود داشت متقاضیان ویزا در مقابل کنسولگری ایران در هرات در صف‎های طولانی قرار داشتند، که گفته میشود: این اقدام کنسولگری ایران تسهیلات زیادی برای متقاضیان ایجاد می‌کند.

ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد مهاجران افغان را در خود جای داده و اکنون نیز کنسولگری های این کشور در افغانستان سالانه بیشترین متقاضیان صدور ویزا را به خود اختصاص داده است.

7 دیدگاه

  1. آناهیتا گفته:

    واقعا من برای این که این همه مشکل در شهر زیبای هرات است ناراح هستم

  2. Rahmat mohammadi گفته:

    سلام ببخشید ما میخاهیم از طریق سامانه هرات ثبت نام نماییم ولی سایت را بلد نیستیم. بجز همان روادیدعمومی که هرات شامل ‌آن نمی باشد.

  3. محمد گفته:

    سلام میشه سامانه جدید الکترونیک ویزای ایران در هرات را برای من معرفی کنید ؟
    ممنون

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top