روند توزیع پاسپورت الکترونیکی در ولایت هرات آغاز گردید

اداره پاسپورت ولایت هرات ، صدور پاسپورت‌های الکترونیکی را به شهروندان این ولایت آغاز کرد. مسئولان ریاست پاسپورت زارت داخله میگویند: اداره‌ ی پاسپورت هرات به اداره مرکزی پاسپورت در کابل وصل شده است وقراراست تا درآینده نزدیک برای تمامی متقاضیان،پاسپورت برقی توزیع گردد.ازسوی هم مدیرپاسپورت هرات ازمداخلات بیرون درامورآن اداره شکایت میکند.توزیع پاسپورت الکترونیکی درهرات

 مقامهای قوماندانی امنیه ولایت هرات میگویند: کمبود تشکیل درمدیریت پاسپورت این ولایت درسال گذشته مشکلات زیادی را برای متقاضیان به بارآورده بود که درحال حاضریک تیم 13 نفری ازمرکز کشور برای توزیع پاسپورت الکترونیکی برای مردم به هرات آمده اند.

ازسوی هم سمونوال خان آقا صافی مدیرتخنیک ریاست پاسپورت وزارت داخله کشورمیگوید:تیم آنها ازروزشنبه هفته جاری بصورت تمام وقت کارخودرا آغاز کرده است و روزانه بیشتراز600 جلد پاسپورت را آنها ازهرات آماده وبرای طی مراحل کلی به مرکزکشورارسال مینمایند.

خواجه اکبر صدیقی،مدیر پاسپورت هرات نیزمی‌گوید: وسایل و امکانات توزیع پاسپورت‌های الکترونیکی به دسترس شان قرار گرفته و از این ناحیه مشکلی نداشته ولی تنها مشکلی که آنها بدان روبرو هستند،مداخله ی ادارات وافراد بیرونی درامور کاری شان میباشد.

درهمین حال شماری ازمردم اظهار امیدواری میکنند که با آمدن هیئت ریاست پاسپورت وزارت داخله بتوانند برای خود پاسپورت بدست بیاورند.

این مردم میگویند: درگذشته ماه ها را سرگردانی میکشیدند ولی موفق به دریافت پاسپورت نمیشدند.

مسئولان ریاست پاسپورت وزارت داخله میگویند: این پاسپورت های قدیمی تا زمانی‌که سازمان هوانوردی بین‌المللی آنها را معتبر بداند، قابل استفاده هستند.

گفته میشود: پاسپورت های الکترونیکی از ضریب امنیتی بالایی برخوردارند و تمام مشخصات افراد از قبیل عکس چشم و نشان انگشت در آنها ذخیره می‌شوند که امکان دسترسی به این مشخصات در تمام شعبات ورود وخروج جهان وجود دارد.

قابل ذکر است که این پاسپورت‌ها با معیارهای جهانی سازگاری داشته و در بدل 5 هزار افغانی، برای باشندگان این ولایت، توزیع خواهد شد.

1 دیدگاه;

  1. عبدالله گفته:

    خواجه محمد اکبر صدیقی یکی از معامله گران است که هر روز می رود و چوکی را می خرد آیا قحط الرجال شده است؟؟؟ چند روز از کار سبکدوش می شود واپس خود به محل مظلومان هراتی می رساند تا جیب های شان را خالی نماید و دار و ندار شان به یغما ببرد

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top