آشتی و مصالحه دو قوم بعد از چندین ماه خصومت در هرات

دو قوم متخاصم در ولایت هرات بعد از چندین ماه خصومت و نارضایاتی با پا درمیانی بزرگان و متنفذین قومی و نماینده گان مردم در شورای ولایتی آشتی و مصالحه کردند.ddddd

این دو قوم که ساکنین ولسوالیهای گلران و شیندند هرات میباشند از ماه ها به این سو برسر موضوع قتل یکتن از اقوام متذکره با یک دیگر خصومت داشته اند.

 مولوی غلام نبی کریمی خطیب شهرک اسلام قلعه هرات میگوید ۱۵ تن از بزرگان این دو قوم ظهر روزجمعه با پادرمیانی حاجی عبدالستار خان معاون آمریت کشف زون چهارم سرحدی و نماینده گان مردم در شورای ولایتی دریک نشست دوستانه آشتی و مصالحه کردند.

وی افزود در این نشست که با حضور بزرگان و متنفذین قومی برگزار شد، طرفین با به آغوش کشیدن همدیگر به خصومت های چندین ماهه خود پایان داده اند.

در همین حال سید عسکر انوری یکتن از اعضای شورای ولایتی هرات گفت طرفین در این نشست با صدور یک نامه وعده دادند که از این به بعد هیچ مشکلی نداشته و در فضای صلح و صمیمصیت با هم زنده گی خواهند کرد.

وی افزود در جریان سال جاری این چندمین باریست که گروه ها و اقوام متخاصم در ولایت هرات ازسوی مسولین با نفوذ و بزرگان قومی آشتی داده میشوند.

از طرف دیگر سید عبدالنافح یکتن از عالمان دین فراه که در این محفل اشتراک داشت از تمامی گروه های درگیر در افغانستان خواست تا از جنگ و خونریزی دست کشیده و به پروسه صلح بپیوندند.

او گفت از جنگ و خشونت در کشور هیچ سودی نبوده مگر این که زیان آن به خود برادران مسلمانی که با هم در نبرد هستند خواهد رسید.

اختلافات ودرگیری های قومی و فعالیت بیش از حد افراد مسلح غیرمسئول ازجمله بزرگترین چالشهای دولت در ولایات غربی افغانستان است.

موجودیت سلاح در نزد افراد غیر مسول و اثرات جنگهای چندین ساله در کشور از جمله عوامل این اختلافات در این حوزه محسوب میشود.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top