اختطاف سه تن از کارمندان دفتر ماین پاکی در هرات

افراد مسلح ناشناس سه تن از کارمندان دفتر ماین پاکی “هیلوترس” را در ولسوالی غوریان اختطاف نمودند.

گزارشهای رسیده حاکی از آن است که این افراد شام دیروز در اثنای انجام وظیفه از مربوطات ولسوالی غوریان هرات ربوده شدند که تا به حال از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.

یک مقام امنیتی در هرات که از اظهار اسمش خوداری کرد گفت تحقیقات نیروهای امنیتی جهت شناسایی و گرفتاری عاملین قضیه آغاز شده است.

وی افزود تا کنون معلوم نیست که این افراد به چه منظور ربوده شدند .

نثار احمد یکتن از باشنده گان ولسوالی غوریان هرات میگوید این سه کارمند دفتر ماین پاکی از چندی به این سو در ولسوالی غوریان فعالیت داشتند که از شام دیروز تا کنون لادرک میباشند.

وی افزود این افراد اکثریت ساحات ولسوالی غوریان هرات را از موجودیت ماینهای باقی مانده از دوران جنگ پاکسازی نموده که ما از کارکرد آنان راضی هستیم.

با این حال شماری از کارشناسان در ولایت هرات میگویند احتمال دارد که اختطاف گران این افراد را به خاطر به دست آوردن مبالغی پول ربوده باشند.

تا به حال فرد ویا گروهی مسولیت اختطاف این کارمندان دفتر ماین پاکی را به عهده نگرفته است.

وزیر امور داخله افغانستان در سفری که چند روز قبل به ولایت هرات داشت از بروز واقعات اختطاف در این ولایت اظهار نگرانی کرده بود.

او گفت 70 تن از منسوبین پولیس ملی ولایات حوزه غرب که 50 تن شان مربوط به ولایت هرات میباشند به اتهام فساد و سو استفاده از وظیفه برکنار شدند و قرار است افراد شایسته جایگزین این افراد شوند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top