اعتصاب در هرات با برکناری قوماندان امنیه خاتمه یافت

در پی اعتصاب اتحادیه های داکتران، صرافان و صنعتگران هرات در اعتراض به نا امنیهای اخیر در این ولایت؛ رییس جمهور افغانستان، سید آقا ثاقب قوماندان امنیه این ولایت را برکنار کرد.

به اساس اعلامیه منتشر شده از جانب دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری کشو سید عبدالغفار سید زاده یک تن از افسران با تجربه  وزارت امور داخله بحیث قوماندان امنیه ولایت هرات تعیین شده است.

وی از قوم هزاره بوده و باشنده اصلی ولایت لوگر میباشد.

در پی اعتصاب اخیر از سوی اتحادیه های داکتران، صرافان و صنعتگران هرات یک هییت از کابل برای بررسی اعتراضات اخیر به این ولایت آمده است که در راس آن بسم الله محمدی سرپرست وزارت امور داخله کشور قرار دارد.

با سفر سرپرست وزارت داخله به ولایت هرات،  اعتصاب کاری در این ولایت از سوی مردم شکسته شد.

بسم الله محمدی سرپرست وزرات داخله ی کشور در سفر خود به هرات و شرکت در یک نشست مردمی، به افراد معترض به نا امنیها وعده سپرد تا مسئولین امنیتی در طی روزهای آینده تدابیر شدیدی را برای ریشه کن سازی مشکلات نا امنی و اختطافها روی دست گیرند.

او افزود: در صورت نیاز، افرادی را که احساس شود تا کنون به نحو احسن فعالیت نداشته اند، با در نظر داشت حکم ریاست جمهوری از کار برکنار خواهد کرد.

در همین حال شماری از علمای دینی، مسئولین اصناف و نهادی های مدنی خواستار این شدند تا دولت مجرمین واقعات اختطاف را به اشد مجازات محکوم کنند.

مولوی خلیفه صاحب نوین یکتن از علما در ولایت هرات گفت: اگر در کشور قوانین و اساسات دینی و اسلامی طرح ریزی شود هیچگاه شاهد نا امنیها و به خصوص آدمربایی ها مردم نخواهند بود.

او افزود اگر به وضعیت امنیتی توجهی دوباره نشود و نا امنیها ها همچنان ادامه داشته باشد، حرکت بعدی مردم بسیار تندتر از حال خواهد بود.

گفتنی است اعتصاب مردم ولایت هرات روز گذشته با بسته شدن شماری از دکانها، کلینیکها و صرافی ها آغاز شد که به مدت 30 ساعت ادامه یافت.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top