افتتاح ساختمان پوهنحی تعلیم و تربیه پوهنتون هرات

ساختمان پوهنحی تعلیم و تربیه ریاست پوهنتون هرات که به هزینه یک میلیون و ششصد هزار دالر آمریکایی از بودجه اداره انکشافی ایالات متحده آمریکا ساخته شده است امروز از سوی معاون سفیر آمریکا در افغانستان و والی هرات افتتاح شد.

این ساختمان با 18 صنف درسی ، چهارلابراتوار، و اطاقهای اداری، ظرف دوسال گذسته با همه امکانات لازم در دو طبق ساخته شده که با تکمیل کار آن مشکلات کمبود جای درسی 2500 تن از محصلین پوهنحی تعلیم و تربیه پوهنتون هرات را مرفوع نموده است.

در مراسم افتتاح این پروژه بزرگ” کنینگهم ” معاون سفیر آیالات متحده آمریکا در افغانستان گفت که این کشور با قاطعیت از پلان ملی استراتیژیک تحصیلات عالی افغانستان حمایت میکند.

وی افزود این ساختمان که برای فاکولته تعلیم و تربیه پوهنتون هرات اعمار گردیده کمک خواهد کرد تا محصلین دختر و پسر افغان فرصتهای آموزشی را به صورت معیاری فرا بگیرند، که این خود در ساختن یک افغانستان امن نقش حیاتی خواهد داشت.

از طرف دیگر داکتر داوود صبا والی هرات از این اقدام ایالات متحده امریکا مبنی بر اعمار ساختمان پوهنحی تعلیم و تربیه پوهنتون هرات اظهار قدردانی کرد.

در همین حال شماری از محصلین فاکولته تعلیم و تربیه پوهنتون هرات میگویند در گذشته این محصلین در مکانهای نامناسب درسی به فراگیری علم میپرداختند اما با افتتاح این ساختمان جدید شرایط آموختن درس برایشان بهتر آماده شده است.

وی افزود با اینکه 5 سال قبل ساختمان کمپلکس پوهنتون هرات تهداب گذاری شد و ایالات متحده آمریکا در این عرصه با ما همکاری زیاد نمود اما تا کنون  کار این پوهنتون به صورت کل تکمیل نشده است .

والی هرات همچنان گفت با اعمار ساختمان جدید پوهنحی تعلیم و تربیه پوهنتون هرات که در ساحه دو هزار مترمبع ساخته شده است مشکلات کمبود جای درسی صدها تن از محصلین مرفوع گردیده است.

گفتنیست در حال حاضر 80 درصد کار ساختمانى پوهنتون هرات تکمیل شده؛اما هنوز هم کار دو تعمیر دیگر دانشگاه نیز نیمه تمام مانده و سیستم کانالیزاسیون، بازسازى محوطه ، قیر ریزى سرک و برخى امور دیگر پوهنتون در آینده نیز تکمیل خواهد شد.

پوهنتون هرات هم اکنون بیش از 10 هزار محصل در رشته های مختلف دارد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top