افتتاح نوزده پروژه عام المنفعه در ولایت هرات

با بهره برداری نوزده پروژه عام المنفعه در مربوطات ولسوالی کشک رباط سنگی ولایت هرات بیش از یکهزار خانواده روستایی در عرصه های مختلف از سهولتهای لازم زنده گی بهره مند شدند.

پروژه های یاد شده شامل اعمار دو مرکز اجتماعی , شبکه های آبرسانی ,حفرچاه های عمیق , احداث راه ها, اعمار دیوارهای استنادی,اعمار پلچکها, ساختمان تقسیم آب, پاک کاری و پخته کاری کانالها بوده که با مصرف بیش از 16 میلیون افغانی از بودجه وزارت احیاء و انکشاف دهات با ده فیصد سهم مردم از طریق برنامه همبسته گی ملی این وزارت تکمیل گردیده است.

این پروژه ها که کار آن از یکسال به این سو آغاز گردیده بود روز دوشنبه به بهره برداری سپرده شد.

آقا محمد صدیقی رئیس احیا و انکشاف دهات ولایت هرات هدف برنامه های مختلف وزارت احیا و انکشاف دهات را خدمت گذاری به روستاییان کشور و رفاه آسایش آنها عنوان کرد .

وی افزود برنامه همبستگی ملی برنامه مردمی بوده و هدف آن کاهش فقر در ولسوالیهای اطراف میباشد.

آقای صدیقی از مردم خواست تا با مسولین همکاری جدی نموده و از پروژه های که مورد بهره برداری قرار میگیرد مراقبت نمایند.

با این حال باشنده گان ولسوالی رباط سنگی هرات از راه اندازی این پروژه ها اظهار خوشحالی نموده و میگویند در گذشته از نبود آب صحی آشامیدنی و سایر پروژه های عام المنفعه در آن ولسوالی مشکلات زیادی را متقبل میشدند.

در جریان یک ماه اخیر 14 پروژه عام المنفعه در ولسوالی غوریان و 22 پروژه دیگر در ولسوالی  پشتون زرغون هرات از سوی وزارت احیاء و انکشاف دهات کشور افتتاح و به بهره برداری سپرده شده که با این وجود مشکلات روزمره هزاران تن از باشنده گان این ولسوالیها را بر طرف نموده است.

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top