افتتاح یک پروژه نظامی دو ملیون دالری در هرات

مجهز ترین تاسیسات اداری و امنیتی پولیس واکنش سریع در شهر هرات روز گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

 

 

این تاسیسات که در ساحه 13 جریب زمین با کمک مالی جامعه جهانی ساخته شده است دربرگیرنده تاسیسات اداری و رهایشی، اماکن تفریحی، میدان های تمرین و انداخت،انواع سلاح های سبک و سنگین و پیشرفته ترین مراکز آموزشی میباشد.

مل پاسوال سید احمد سامع قوماندان زون 606 انصار در غرب کشور میگوید هزینه اعمار این مرکز بالغ بر دو میلیون و سیصد هزار دالر آمریکایی میباشد.

وی افزود تاسیسات اداری و امنیتی پولیس واکنش سریع در هفت بلاک با دیوارهای احاطه مجهز با دوربینهای مداربسته و سیستمهای امنیتی پیشرفته ساخته شده است.

بنا به اظهارات وی قرار است در این تاسیسات تمام واحدهای قطعه واکنش سریع پولیس که مسولیت مهار شورشها، برخورد با اخلال گران و مهار حملات تروریستی و نا امنیها را عهده دار میباشند جا به جا شوند.

مقامات میگویند قطعه واکنش سریع پولیس که در آن جوانان آموزش دیده گماشته شدند از دو سال به این سو در ولایت هرات فعالیت دارد که در عرصه تامین امنیت ، مهار شورشها و نا امنیها دست آوردهای چشمگیر داشته است.

با این حال گفته میشود در آینده نزدیک واحدهای واکنش سریع با هلیکوپتر و بالگردهای هوایی نیز مجهز خواهد شد.

این در حالیست که بعد از تطبیق مراحل اول و دوم مسولیتهای امنیتی در ولایت هرات عدم تجهیز سربازان پولیس ملی با امکانات مدرن و پیشرفته یکی از چالشهای عمده در این زمینه محسوب میگردد.

در حال حاضر امنیت شهر هرات و دوازده ولسوالی این ولایت به دست نیروهای دولتی میباشد و قرار است امنیت دو ولسوالی دیگر ولایت هرات در مرحله سوم انتقال مسولیتهای امنیتی به نیروهای امنیتی افغان واگذار گردد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top