امضا قرارداد 5 میلیون دالری برای اسفالت سه جاده کلیدی هرات

وزارت فواعد عامه کشور قرار داد قیرریزی ده ها کیلومترجاده را در ولایت هرات امضا نمود.

این قرار داد که در بر گیرنده قیرریزی جاده های هرات- زنده جان، هرات- غوریان و هرات – پشتون زرغون میباشد با حضور نماینده گان مردم هرات در ولسی جرگه  از سوی انجینیر نجیب الله اورژن وزیر فواعد عامه کشور در کابل به امضا رسید.

داکتر داوود شاه صبا والی هرات امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت مبلغ 5 میلیون دالر آمریکایی دربخش اسفالت این سرکها اختصاص داده شده که تا یک سال دیگر کار آن تکمیل خواهد شد.

وی افزود با تکمیل کار این سرکها مشکلات ترانسپورتی هزاران تن از باشنده گان مناطق نامبرده مرفوع خواهد گردید.

با این حال انجینیر حبیب الله تیموری رئیس فواعد عامه هرا میگوید جاده هرات – پشتون زرغون به طول 47 کیلومتر و عرض 9 متر ، جاده هرات غوریان به طول 60 کیلومتر و عرض 9 متر مطابق به استنداردهای جهانی قیریزی میشود که هزینه مورد نیاز آن از سوی وزارت فواعد عامه پرداخت میشود.

بنا به اظهارات وی با تحقق این امر، در کنار ایجاد سهولت برای باشنده گان قریه جات ، رشد اقتصاد دهقانان از طریق عرضه سریع و فروش محصولات زراعتی در بازارهای هرات تسهیل میشود.

در همین حال باشنده گان ولسوالیهای غوریان ، زنده جان و پشتون زرغون هرات از این اقدام دولت اظهار سپاس نمودند.

به باور کارشناسان در حال حاضر بالاترین حجم پروژه های سرکسازی درده سال گذشته از سوی وزارت وزارت فواعد عامه در هرات در دست اجرا میباشد که تعقیرات چشم گیری در وضعیت اقتصادی مردم رو نما خواهد شد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top