انتقاد ورزش‌کاران افغان مقیم ایران از بی‌توجهی سفارت افغانستان در آن کشور

شماری از ورزش‌کاران مهاجر افغان در ایران از بی‌پروایی حکومت و عدم  پشتیبانی وهم‌کاری مسولان شعبات سفارت افغانستان در ایران انتقاد دارند.

آنان می‌گویند بااینکه جوانان افغان در ایران  سالانه دست آوردهای زیادی را در حوزه‌های مختلف به‌ویژه ورزش کسب می‌نمایند، اما سفارت افغانستان در ایران در زمینه تشویق وحمایت از آنها تاکنون هیچ کاری نکرده است.

شماری خانواده‌های مهاجرین افغان درایران می‌گویند جوانان افغان در آن کشور سالانه دست آوردهای بزرگی را دربخش‌های مختلف هنری، فرهنگی و ورزشی کسب می‌نمایند، اما دولت افغانستان در زمینه حمایت از این جوانان هیچ کاری نکرده است.

محمد رضا حرمتی یک‌تن ازمهاجرین افغان درایران است که به‌تازگی در مسابقات سراسری کشور ایران در رشته ورزشی تنیس روی میز مقام دوم را بدست آورده است.

این ورزش‌کار افغان از عدم حمایت مسوولان دولتی در شعبات سفارت افغانستان در ایران انتقاد می‌کند.

این ورزش‌کار افغان می‌گویند تا اکنون بیشتر از 20 تن از جوانان افغانستان در ایران مقام‌های طلایی را در رشته‌های مختلف ورزشی به‌دست آوردند اما در زمینه تشویق آنان هیچ کاری صورت نگرفته است.

از سوی هم خانواده‌های این جوانان از مسولان ورزشی کشور خواستار ایجاد وحدت وانسجام میان ورزش‌کاران وقهرمانان ورزشی در داخل کشور و خارج کشور به‌گونه یک‌سان هستند.

براساس امارها هم اکنون  بیشتر از دومیلیون شهروند افغان در کشور ایران مهاجر هستند.

در چند سال اخیر جوانان افغان در کشورهای مختلف دست اوردهای چشم‌گیری داشته اند.

کانال تل‌گرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top