ایجاد یک پارک بزرگ تفریحی در ساحه جنگلات پسته ولایت بادغیس

مقامات محلی در ولایت بادغیس میگویند قرار است به ارزش یک میلیون دالر امریکایی یک پارک تفریحی در ساحه جنگلات پسته این ولایت ساخته شود.

حاجی شراف الدین مجیدی سخنگوی والی بادغیس مگوید قرار است  این پارک تفریحی ظرف چند ماه آینده جهت اجرای مراسم میله گل پسته که همه ساله در روزهای اول نوروز در ولسوالی آب کمری بادغیس برگزار میشود ایجاد گردد.

وی افزود این پارک در ساحه 60 جریب زمین از سوی وزارت زراعت ساخته میشود و قرار است در مرحله اول به تعداد 5 هزار اصله نهال در این پارک غرص گردد.

بنا به اظهارات وی اين کمپاین علاوه بر گسترش فضاي سبز در بادغیس، تاثیر مثبت در بهتر شدن وضعیت محیط زیست آن ولایت خواهد داشت.

آقای مجیدی همچنان گفت جهت نگهداري و حفاظت از ساحات سرسبز و جنگلات بايد تمام مردم كوشش نموده و آنرا جز يكي از وظايف زندگي خود بدانند.

گفته میشود در حال حاضر یک پوسته امنیتی به خاطر حفاظت از نهالهای در نظر گرفته شده در این پارک ایجاد شده است.

این در حالیست که در جریان چندین سال جنگ در کشور بیش از 50 درصد از جنگلات پسته ولایت بادغیس از بین رفته است.

جنگلات پسته در ساحه ی بیش از 93 هزار هکتار زمین در مناطق سرحدى ولایات بادغیس و هرات موقعیت دارند که از این تعداد 60 هزار هكتار جنگل پسته در جریان سالهای گذشته بر اثر نا امنی ها توسط افراد زورمند ، مخالفان دولت و مردم  از بین رفته است .

در حال حاضر نیز نگرانی های مبنی بر از بین رفتن این جنگلات وجود دارد و برخی از باشندگان اطراف جنگلات پسته، زورمندان و مخالفان دولت بخاطر کمبود منابع سوختی به قطع كردن درختان پسته روی می آورند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top