بازداشت یک گروه شش نفری انتحارکننده گان مسلح در هرات

یک گروه شش نفری انتحارکننده گان و تروریستان مسلح در جریان سه عملیات جداگانه کارمندان ریاست امنیت ملی در ولایت هرات دستگیر شدند.

مقامات محلی در ولایت هرات میگویند این افراد قصد داشتند اراکین بلند پایه دولتی را در روز برگزاری تجلیل از مراسم 24 حوت که روز چهارشنبه هفته گذشته در هرات  برگزار شد هدف حملات انتحاری و تروریستی قرار دهند.

محی الدین نوری سخنگوی والی هرات امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت این گروه شش نفری انتحار کننده گان و تروریستان در نتیجه عملیاتهای جداگانه از ناحیه هفتم شهر و منطقه سنوگرد ولسوالی گذره بازداشت شدند.

وی افزود از نزد این افراد یکعراده موتر که به منظور حملات انتحاری از آن استفاده میشد به همراه دو عراده موتر سایکل ، یکعدد دیگ بخار مملو از مواد انفجاریه ، یک میل راکت انداز، یک میل کلاشینکوف، بمهای دستی و سایر وسایلی که در سازماندهی حملات انتحاری و انفجاری استفاده به عمل می آید بدست آمد.

آقای نوری میگوید این افراد هر یک احمد بنام مستعار ( عمر) ، سخی داد، نظیر احمد، غلام سعید ، محمد الدین و جمعه خان میباشند که از سوی شورای کویته طالبان نگهداری و سازماندهی میشدند.

گروه طالبان تا کنون در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

مقامات محلی در ولایت هرات میگویند از اول سال روان تا به حال این دهمین گروه تروریستی در این ولایت میباشد که از سوی ارگانهای امنیتی شناسایی و گرفتار میشوند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top