بازداشت 17 تن به اتهام فساد اداری در هرات

مقامات محلی در هرات میگویند: از آغاز سال روان تا اکنون 17 تن را به اتهام فساد اداری دراین ولایت بازداشت نموده اند.

سید فضل الله وحیدی والی هرات گفت: دربین این افراد کارمندان برخی ادارات دولتی نیز شامل میباشند.

درهمین حال شماری ازشهروندان هرات از مقامهای عدلی وقضایی میخواهند،تا عاملین فساد را به جزاهای سنگین محکوم نمایند،تا به دیگران درس عبرت شود.

والی هرات، به نقش مردم در پیوند به نابودی فساد اداری اشاره کرده می‌گوید: اگر مردم با دولت همکاری کنند، پدیده فساد اداری نابود خواهد شد.

بنا به اظهارات وی اداره محلی به همکاری ارگان های امنیتی این ولایت در ماه های اخیر سال جاری به کشف و گرفتاری چندین قضیه مهم فساد اداری دست یافته که دوسیه های متهمین را به سارنوالی محول کرده است.

درهمین حال شماری ازباشنده گان هرات ازدولت میخواهند تا با رشوه خواران برخورد جدی نموده و برای آنها جزای سخت حکم نماید.

به باوراین شهروندان عدم توجه مقام‌های عدلی و قضایی مرکز کشور در خصوص دوسیه‌های برخی اعضای بلند رتبه حکومت که به فساد گسترده متهم هستند باعث افزایش فساد در اداره‌های دولتی وغیر دولتی افغانستان گردیده است.

این مردم ابرازامیدواری میکنند که باروی کارآمدن دولت جدید، فساد اداری درکشور کاهش پیدا کند ویا بصورت کامل ازبین برود.

درهمین حال کارشناسان میگویند: وجود تعامل معافیت در رده‌های بلند دولتی وعدم تطبیق یکسان قانون بالای افراد سبب گردیده تا مردم افغانستان با گذشت هر روز اعتماد شان را نسبت به دولت از دست دهند.

به باورآنان : نبود سیستم مجازات و مكافات در كشور باعث شده است تا خلاف كاران جرئت بیشتری نسبت به انجام جرم پیدا نموده و هیچ هراسی از پیگرد قانونی وجود نداشته باشد.

فساد اداری یکی از نگرانی های عمده مردم افغانستان بوده، که همواره دولت مرکزی ازسوی جامعه جهانی ازاین ناحیه مورد انتقاد قرارداشته است.

گزارش: پدرام قاضی زاده

ادیت: شعیب تنها شکران

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top