برکناری قوماندانان امنیه ولسوالیهای انجیل و گذره هرات

مقامات امنیتی در غرب افغانستان میگویند قوماندانان امنیه ولسوالیهای انجیل و گذره هرات به همراه قوماندان گارنیزیون ولسوالی دلارام به اتهام غفلت وسهل انگاری در وظیفه از کار برکنار شدند.

 

این افراد از جمله 70 تن از منسوبان پولیس ملی زون غرب میباشند که اخیرا” از سوی وزیر امور داخله کشور به اتهام سواستفاده از وظیفه و سهل انگاری در کارشان سبک دوش گردیدند.

سمونوال عبدالروف احمدی سخنگوی قوماندان زون ساحوی پولیس در غرب کشور میگوید قرار است افراد آموزش دیده و مسلکی جایگزین افراد برکنار شده گردند.

وی افزود آمرین اکثریت حوزه های امنیتی در شهر هرات نیز شامل افرادی تبدیلی میباشند.

بنا به اظهارات وی قوماندانهای پوسته های امنیتی شاهراه هرات – دلارام نیز از این پروسه محروم نمادند.

به گفته آقای احمدی تشکیلات ویژه ای از سوی وزارت امور داخله کشور در این عرصه درنظر گرفته شده است که با تطبیق آن وضعیت امنیتی بهتر خواهد شد.

در همین حال مل پاسوال سید آقا ثاقب قوماندان امنیه هرات میگوید بنا به فرمان وزیر امور داخله کشور قرار است 300 سرباز پولیس ملی به تشکیلات امنیتی هرات اظافه شود.

وی افزود در پهلوی این قرار است بزودی یک تولی کمربندی که امنیت دروازه های ورودی هرات را تأمین میکند ایجاد شود تا از هر گونه رفت و آمد افراد مشکوک و مخالفین دولت جلوگیری نماید.

در همین حال شماری از کارشناسان در هرات میگویند با برکناری این افراد وضعیت در شهر و ولسوالیهای اطراف بهتر خواهد شد.

مقامات امنیتی در حالی از برکناری اکثریت قوماندانان پوسته های امنیتی شاهراه هرات – دلارام خبر میدهند که در جریان یک سال اخیر وضعیت در مسیر این شاهراه نا امن شده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top