برکناری 70 تن از منسوبان پولیس ملی به اتهام فساد در غرب افغانستان

در پی سفر وزیر امور داخله کشور به ولایات حوزه غرب افغانستان 70 تن از منسوبان پولیس ملی به اتهام فساد و سو استفاده از وظیفه از کار سبکدوش شدند.

استرپاسوال بسم الله محمدی وزیر امور داخله کشور که از پنج روز به این سو مصروف بررسی اوضاع امنیتی و قطعات پولیس ملی در حوزه غرب کشور میباشد امروز دریک کنفرانس مطبوعاتی در هرات گفت که 70 تن از افسران و سربازان پولیس ملی که در فساد و سواستفاده از صلاحیت وظیفه ای دست داشتند از کارشان برکنار گردیدند.

وی افزود 50 تن از این افراد مربوط به ولایت هرات هستند و 20 تن دیگرشان از ولایات فراه ، غور و بادغیس میباشند.

آقای محمدی میگوید قرار است افراد آموزش دیده جایگزین افراد برکنار شده گردند.

وزیر امورداخله کشور در این کنفرانس مطبوعات افزایش واقعات اختطاف در ولایت هرات را نگران کننده عنوان کرد و گفت با افزایش تشکیلات پولیس ملی در غرب افغانستان که بزودی تطبیق خواهد شد این مشکل برطرف میگردد.

بنا به اظهارات وی واقعات اختطاف در هرات توسط کسانی سازماندهی میشود که سرگروه هایشان هم در داخل و هم در خارج از کشور فعالیت میکنند.

وزیر داخله ،موجودیت گروه های مسلح غیر مسول را در ولایت غور یکی از چالشهای بزرگ امنیتی عنوان کرد و گفت در این زمینه تصامیمی اتخاذ شده که بزودی تطبیق میشود.

آقای محمدی وضعیت زندانهای ولایات غور و بادغیس را نیز اسف بار خواند و گفت تلاش میشود تا در آینده نچندان دور با تطبیق پلانهای جدید حقوق هم وطنان خود را در این زندانها مهیا نماییم.

بهتر شدن وضعیت ترافیکی بین شهری ، جمع آوری سلاح از نزد افراد غیر مسول و مبارزه با قاچاق مواد مخدر از جمله دیگر مسائلی بود که در کنفرانس مطبوعاتی وزیر امور داخله کشور به آن اشاره شد.

در همین حال شماری از آگاهان به این باورند که این سفر میتواند در بهتر شدن اوضاع امنیتی ولایات حوزه غرب کشور اثر گذار باشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top