برگزاری جشن خیابانی انگور در شهر هرات

برای نخستن بار جشن خیابانی نمایش انگور در مرکز شهر هرات برگزار گردید. والی هرات میگوید: این جشن به هدف استقبال از تلاش های باغداران وحمایت از انگور هرات از سوی اداره شاروالی راه اندازی شده است. با این حال باغداران با اینکه نبود آب، نبود سرخانه وعدم حمایت دولت را ازعمده ترین چالش های باغداری عنوان می کنند تاکید دارند که امسال نزدیک به صد هزار تن انگوردر هرات حاصل برداری شده است.

اداره شاروالی هرات برای نخستین بار جشن خیابانی انگور را با نمایش بیش از 30 نوع انگور در مرکز شهر هرات راه اندازی نمود.vedio angor

والی هرات میگوید: این جشن به هدف استقبال از تلاش های باغداران وایجاد فضای صلح وامنیت برای یک روز در منطقه کلیدی این شهر راه اندازی شده است.

بااین حال مسولان اداره زراعت هرات میگویند: امسال نزدیک به هشت هزار هکتار زمین انگور کشت شده بود، که از این اراضی نزدیک به یکصد هزار تن انواع انگور حاصل برداری شده است.

بگفته مسئولان بیشتر از 70 نوع انگور درهرات وجود دارد، که در حال حاضر بشمول انگور لعل که از معروف ترین انگور هرات است، عملآ 30 نوع انگور یافت وحاصل برداری میشود.

درهمین حال شماری از باغداران هرات نبود آب کافی، نبود سرد خانه برای زخیره کردن حاصلات انگورشان وعدم حمایت دولت از باغداری را، از عمده ترین چالش در برابر دهاقین عنوان کردند.

از سوی هم شماری از فرهنگیان هرات راه اندازی همچو جشن ها را برای تشویق باغداران وزمینه سازی برای صادارات آن به سایر ولایت وخارج از کشور موثر میدانند.

به گفته اداره محلی زراعت درهرات درسال جاری از مجموع یک صد هزارتن تن انگورتولید شده در این ولایت چهل وپنج فیصد آن بعد از پروسس به کشمش تبدیل شده ومتباقی بصورت تازه به بازارعرضه میشود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top