بیانیه جین یانگ، قنسول ایالات متحده در هرات و نماینده ارشد ملکی ایالات متحده در غرب افغانستان در باره انتخابات 16 حمل

من در ماه های اخیر بارها با والیان، مسئولین کمیسیون انتخابات، مسئولین امنیتی، متنفذین دینی،  نمایندگان پارلمان، کاندیدان، خبرنگاران، محصلین و فعالین جامعه مدنی در بادغیس، غور، فراه و هرات ملاقات نمودم و تحت تاثیر تعهد عمیق هر یک از این افراد به برگزاری یک انتخابات موفق قرار گرفتم.کنسول آمریکا درهرات - جین یانگ

من هم مانند مردم افغانستان با هیجان به پیشواز روز 16 حمل میروم، روزی که شروع یک پروسه انتخابات تاریخی خواهد بود. این انتخابات منجر به اولین انقال دیموکراتیک قدرت سیاسی در تاریخ افغانستان خواهد شد.

نیروهای امنیتی افغانستان سخت تلاش میکنند تا یک انتخابات امن برگزار گردد و دلیرانه مانع هر گونه تلاش برای مختل کردن انتخابات میشوند. نهادهای انتخاباتی افغانستان نیز آمادگی های بیشتری نسبت به دوره های گذشته دارند تا انتخابات را به خوبی برگزار کنند و مانع تقلب گردند.

انتخابات موفق وابسته به تمام کسانی است که در این پروسه سهیم اند: نیروهای امنیتی افغانستان، رسانه ها، ناظرین، جامعه مدنی، کاندیدها و حامیانشان، و رای دهندگان. تعهد کاندیدان نسبت به قوانین انتخاباتی، بخصوص تعهد به عدم توصل به تقلب اهمیت زیادی دارد.

من همه کاندیدها را تشویق میکنم که نتیجه نهایی انتخابات، بعد از رسیدگی به شکایات بر اساس قوانین افغانستان،  را در محضر عام قبول نمایند. کاندیدان با شرکت در یک انتخابات شفاف و معتبر میتوانند متضمن نتیجه ای باشند که وحدت بخش خواهد بود.

انتقال مسالمت آمیز قدرت از طریق انتخاباتی که بصورت گسترده مورد قبول مردم افغانستان باشد برای ثبات، توسعه و حمایت بین المللی از افغانستان ضروری میباشد.

من  به مردم شجاع افغانستان که در روز شنبه به مراکز رای دهی میروند و از حق رای خود استفاده میکنند تبریک میگویم و برایشان انتخاباتی موفق آروز میکنم.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top