تازه ترین خشونتها در هرات

در جریان دو رویداد جداگانه در ولایت هرات دو تن از سربازان کمپنی خصوصی امنیتی در ولسوالی کرخ  کشته و دو پایه آنتنهای مخابراتی درولسوالی پشتون زرغون این ولایت حریق و از بین برده شد.

مقامات میگویند حوالی صبح امروز موترهای یک کمپنی خصوصی امنیتی در منطقه ” غلمبو” ولسوالی کرخ هرات هدف انفجار ماین کنارجاده ای مخالفین دولت قرار گرفت که در نتیجه دو تن از کارمندان آن کمپنی کشته و دو تن دیگرشان زخم برداشتند.

یک مقام امنیتی در هرات که از اظهار اسمش خوداری کرد گفت این ماین از سوی طالبان مسلح در آن ساحه کارگذاری شده بود.

بنا به اظهارات وی در پیوند به قضیه کسی دستگیر نشده اما تلاشها جهت شناسایی عاملین قضیه آغاز شده است.

تا به حال چندین بار وسایط کارمندان کمپنیهای خصوصی امنیتی در ولسوالی کرخ هرات هدف حملات مخالفین مسلح دولت قرار گرفته است.

گروه طالبان مسولیت این حادثه را به دوش گرفتند.

بر بنیاد یک خبر دیگر مخالفین دولت شب گذشته دو پایه آنتنهای مخابراتی شرکتهای اتصالات و روشن را در ولسوالی پشتون زرغون هرات به آتش کشیدند.

مقامات امنیتی در هرات میگویند این آنتنها در منطقه ” سلیمی ” ولسوالی پشتون زرغون هرات موقعیت داشت که از سوی مخالفین مسلح دولت حریق و از بین برده شد.

گروه طالبان نمیخواهند که شرکتهای مخابراتی از طریق شب در ولسوالیهای اطراف هرات فعالیت داشته باشند.

از اول سال جاری تا به حال بیش از 15 پایه آنتنهای مخابراتی از سوی مخالفین دولت در ولایات غربی افغانستان حریق و از بین برده شده است که این خود مشکلات زیاد مخابراتی را برای باشنده گان این حوزه ببار آورده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top