تازه ترین خشونتها در ولایت بادغیس

بر اثر دو درگیری جداگانه میان سربازان اردوی ملی و طالبان مسلح در ولایت بادغیس سه طالب مسلح کشته و دو تن دیگرشان زخمی شدند.

مقامات محلی در ولایت بادغیس میگویند این درگیریها روز گذشته در ولسوالی های مقر و قادس ولایت بادغیس صورت گرفته است.

میرزا الف خان ولسوال قادس ولایت بادغیس میگوید طالبان عصر دیروز در منطقه کابلچه آن ولسوالی بالای یک پوسته سربازان اردوی ملی حمله نمودند که در جریان درگیری میان دو طرف دو تن از افراد طالبان کشته و دو تن دیگرشان زخمی شدند.

وی افزود در این درگیری که برای یک ساعت میان دوطرف ادامه داشت به سربازان اردوی ملی آسیبی نرسید.

بنا به اظهارات وی بعد از ختم این درگیری یک موتور سه چرخ نیروهای خارجی در آن محل با ماین برخورد نمود که تلفات جانی در قبال نداشت.

ولسوال قادس میگوید در این انفجار وسیله نقلیه نیروهای خارجی تخریب شد .

از طرف دیگر در جریان درگیری میان سربازان اردوی ملی و طالبان مسلح در ولسوالی مقر ولایت بادغیس دو طالب کشته و یک تن دیگرشان مجروح گردید.

حاجی شراف الدین مجیدی سخنگوی والی بادغیس میگوید این درگیری بعد از آن میان دو طرف آغاز شد که طالبان بالای یک موتر رنجر سربازان اردوی ملی حمله نمودند.

بنا به اظهارات وی در این درگیری به سربازان اردوی ملی آسیبی نرسید.

گروه طالبان تا به حال در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

باشنده گان ولایت بادغیس از دولت میخواهند تا در جریان سال جدید هجری شمسی بخاطر بهتر شدن اوضاع امنیتی در آن ولایت از خود تلاش بیشتری به خرج دهند.

ولایت بادغیس در غرب افغانستان از جمله ولایاتی است که در جریان مرحله دوم پروسه انتقال امنیت مرکز شهر و یک ولسوالی آن به نیروهای امنیتی افغان واگذار گردید.

در این ولایت سربازان ایتالیایی و اسپانیایی مستقر بوده و این نیروها در راستای تامین امنیت و بازسازی فعالیت میکنند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top