تبدیلی قوماندان آیساف در زون غرب

قوماندان جدید نیروهای آیساف درغرب افغانستان معرفی شد.

در این مراسم که امروز در پایگاه نیروهای آیساف واقع در میدان هوایی ولایت هرات برگزار شده بود قوماندان عمومی نیروهای آیساف در افغانستان به همراه شماری از مقامات محلی هرات و سفیر کشور ایتالیا نیز اشتراک نموده بودند.

در این مراسم لوی درستیز قوای مسلح کشور ایتالیا گفت که افغانستان نیاز به بازسازی و امنیت دارد تا مردم بتوانند به زندگی عادی خویش بر گردند.

او گفت از زمانیکه نیروهای بین المللی به همکاری سربازان افغان در تامین امنیت تلاش میکنند مخالفین دولت افغانستان کمترمیتوانند در مناطق مختلف این کشور مردم را مورد آزار قرار دهند .

وی در جریان این مراسم ویژه، قوماندانی آیساف را از جنرال اسکوپیونی به جنرال ماورسیو واگذار نمود.

در همین حال جنرال اسکوپیونی که مأموریت شش ماهه اش درغرب افغانستان به پایان رسیده است گفت: اجرای وظیفه در افغانستان یک تجربه بزرگ برای من و هم قطارانم بود.

وی گفت: دراین مدت تمام تلاش من این بود که تا به مردم افغانستان در راه رسیدن به صلح و انکشاف کمک نمایم .

از طرف دیگر جنرال ماورسیو قوماندان جدید نیروهای آیساف هدف اصلی حضور جامعه جهانی را کمک به بازسازی و تأمین امنیت مردم افغانستان اعلام کرد.

وی اظهار امیدواری نمود تا بتواند در جریان ماموریت شش ماهه خود در قسمت آموزش نیروهای امنیتی افغان و تطبیق پروژه های بازسازی در ولایات هرات، فراه، غور و بادغیس موثر واقع شود.

از طرف دیگر جنرال مراد علی مراد قوماندان عمومی نیروهای زمینی وزارت دفاع ملی که در این مراسم اشتراک نموده بود از تمامی همکاریهای نیروهای آیساف در غرب افغانستان اظهار قدردانی نمود و از قوماندان جدید این نیروهای در حوزه غرب خواست تا در راستای آموزش نیروهای امنیتی افغان همانند گذشته همکاری نمایند.

گفتنیست در جریان یک سال گذشته سربازان ایتالیایی در افغانستان نقش حمایوی را به خود گرفتند.

مقامات افغان میگویند در حال حاضر رهبری 90 فیصد از عملیاتها را در زون غرب نیروهای امنیتی افغان به دوش دارند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top