تجمع اعتراضی نهادهای مدنی و معلولین درمقابل ساختمان ولایت هرات

شماری از فعالان مدنی، خانواده های شهدا و معلولین در ولایت هرات امروز با راه اندازی گردهمایی در مقابل دروازه ای مقام ولایت هرات، امتیاز طلبی های اعضای پارلمان را به شدت محکوم کرده اند. این فعالان مدنی در هرات امتیاز طلبی های بی مورد اعضای پارلمان کشور در شرایط کنونی را خلاف ورزی از تعهدات شان عنوان کردند.از سوی هم شماری از خانواده های شهدا و معلولین نیز این عمل اعضای پارلمان را رد کرده و می گویند که اگر این قانون تصویب گردد در انتخابات پیش روی مجلس نماینده گان رای نخواهند داد.

پس از طرح قانون امتیاز طلبی از 001سوی اعضای پارلمان بعد از دوره ای کاری شان، با واکنش های تند نهاد های مختلف و مردم روبرو شده است.001

شماری از فعالان مدنی، خانواده های شهدا و معلولین کشور امروز را راه اندازی گردهمایی در مقابل دروازه ای مقام ولایت هرات، این قانون را با شدیدترین الفاظ رد کرده اند.

مسئولان نهادهای جامعه مدنی در هرات می گوید: که امتیاز طلبی های اعضای پارلمان به نوع خودستایی وزیاده طلبی است و آنان به تعهدات که در زمان انتخابات به مردم داده اند پای بند نیستند.

از سوی هم شماری از خانواده های شهدا و معلولین کشور این گردهمایی تصویب این قانون ازسوی اعضای پارلمان کشور را به شدت محکوم نموده و می گویند آنان به جای دفاع از حقوق خانواده های شهدا، و معلولین برای خود قانون امتیاز طلبی را تصویب می کنند.

معلولین می گوید به هیچ عنوان نخواهد گذاشت تا این قانون تصویب گردد و اگر این قانون تصویب گردد در آینده به انتخابات پارلمانی کشور به هیچ صورتی شرکت نخواهند کرد.

آنان از رییس جمهوری می خواهند تا جلو این قانون را گرفته و دست رد بر توشیح این قانون بذند.

تصویب قانون اعطای امتیازات وحقوق به وکلای پارلمان بعدازختم دوره کاری شان , با واکنش های تندی در کشور روبرو شده است.

روز گذشته قانون امتیاز طلبی برای وکلا، بدون کدام بحث از سوی مجلس سنا با اکثریت آرا رد گردید.

این در حالی است که در سه روز پی در پی شماری از فعالان مدنی و جوانان در کابل وسایر ولایات کشور دست به اعتراض زده و خواهان رد این قانون ازسوی رئیس جمهورکشورنیز شده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top